MSMPS răspunde la petiția femeilor privind neregulile din maternități

MSMPS răspunde la petiția femeilor privind neregulile din maternități

În urma examinării petiţiei celor 98 de femei care au declarat că au avut de suferit în urma interacțiunii cu sistemul medical, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale (MSMPS) reacţionează, notează NOI.md.

Astfel, într-un comunicat de presă, reprezentanţii Ministerului spun că au elaborat un plan de acțiuni care are drept scop îmbunătățirea managementului calității și siguranței serviciilor medicale, fortificarea capacităților prestatorilor de asistență medicală, sporirea responsabilității și competenței lucrătorilor medicali, respectarea drepturilor pacienților și a gradului de informare a cetățenilor privind drepturile lor.

„Ministerul a emis un ordin prin care solicită tuturor subdiviziunilor Ministerului, Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, Universității de Stat de Medicină și Farmacie „N. Testemițanu”, Centrului de Excelență în Medicina si Farmacie „Rasia Pacalo”, Centrului de Educaţie Medicală Continuă a Personalului Medical şi Farmaceutic cu Studii Medii, conducătorilor instituțiilor medico-sanitare publice să întreprindă toate măsurile privind executarea acțiunilor prevăzute în Plan”, se arată în comunicat.

Astfel, conform documentului,  instituțiile vizate urmează să asigure principiile de comunicare cu pacienții, respectarea drepturilor acestora, elaborarea  protocoalelor și ghidurilor clinice în scopul îmbunătățirii calității serviciilor medicale, revizuirea fișelor de post a personalului medical și stabilirea expres a atribuțiilor și obligațiunilor privind responsabilitatea personalului medical și conformarea irevocabilă la normele de etică și deontologie.

Totodată, urmează să fie actualizat și completat cadrul normativ în domeniul standardelor de comunicare și consiliere psihologică a pacienților, organizate instruiri a personalului medical, privind principiile eticii și deontologiei medicale. De asemenea, vor fi realizate acțiuni de informare privind drepturile pacienților, serviciile medicale gratuite sau cu plată de care poate beneficia populația și instituirea în cadrul tuturor instituțiilor medicale din țară a serviciului telefonic gratuit „Linia Verde”.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load