Elevii intoxicați cu pastilele unei colege vor fi externați

Elevii intoxicați cu pastilele unei colege vor fi externați

Nouă elevi din satul Prodăneşti, Raionul Floreşti, care ieri s-au intoxicat chiar în gimnaziul în care învaţă, urmează să fie astăzi externaţi din spital. Copiii au ajuns în atenţia medicilor după ce au administrat pastile cu efect puternic ale unei colege.

În total, s-au otrăvit 11 elevi din clasele a 7-a şi a 8-a, însă doar nouă au fost transportaţi de urgenţă la Spitalul Raional din Floreşti. Minorii au acuzat vomă, ameţeli şi greţuri.

„Nouă au rămas în spital pentru supraveghere. Starea copiilor e satisfăcătoare. Nu prezintă pericol absolut, pur și simplu noi vrem să-i examinăm", a declarat directorul Spitalului Raional Florești, Valeriu Nichiforciuc.

Părinţii copiilor intoxicaţi au fost chemaţi la şcoală imediat după incident. Aceştia s-au speriat cînd au văzut că ei se comportau straniu. Elevii ar fi băut pastile împotriva hipertensiunii.

"O fetiţă din clasa a şaptea a adus nişte tablete la şcoală. Şi a întrebat pe cine îl doare capul adica să le dea cîte o tabletă.  Şi li s-a făcut rău şi ne-au sunat acasă la părinţi. Şi am venit repede să văd ce s-a întîmplat."

La faţa locului s-au deplasat şi poliţiştii, care au fost sesizaţi de asistenta medicală.

"11 minori, cinci elevi ai clasei a VII-a şi şase elevi din clasa a VIII-a, au consumat cîte jumătate şi cîte o pastilă de Clonazepam. Este un medicament care, din cîte cunoaştem, este folosit în tratamentul epilepsiei sugarilor, dar şi a copiilor, și în tratamentul epilipsiei adulţilor, şi în crizele focale", a declarat şeful Serviciului relaţii publice al IGP, Vlad Burac.

Poliţia a deschis o anchetă pentru a cerceta circumstanţele în care s-a produs intoxicaţia.

 

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load