Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Unde va trebui să îți cauți dreptate în cazul anulării sau întîrzierii unui zbor

24 iun. 2018,, 13:41   Societate
3152 0

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței va rămîne fără competența de a efectua controlul respectării prevederilor legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor în transport aerian.

În schimb, această atribuție va reveni Autorității Aeronautice Civile. Modificările la Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor au fost propuse pentru consultări publice.

Prin urmare, dacă nu vi s-au respectat drepturile în timpul zborului sau pregătirii pentru el, inclusiv daca zborul a fost anulat sau a întîrziat, sau dacă vi s-a refuzat îmbarcarea împotriva voinței dumneavoastră, va trebui să vă adresați la Autoritatea Aeronautică Civilă pentru a vă apara drepturile de consumator. În prezent, pasagerii pot reclama încalcarea drepturilor în timpul zborului la Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieții.

Autorii spun că modificarea este necesară pentru că Legea privind protecția consumatorilor prevede deja că atribuțiile privind protecția dreptului consumatorilor în domeniul transportului aerian țin de comptența Autorității Aeronautice Civile, iar Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor stipulează că această funcție îi revine Agenției pentru Protecția Consumatorilor. Prin urmare, proiectul vine să uniformizeze prevederile actelor normative și să limiteze posibilitatea interpretărilor duplicitare.

Despre pașii care trebuie întreprinși pentru a vă apara drepturile atunci cînd zborul a fost anulat sau a întîrziat, citiți aici.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?