Mister pe Marte: Pietrele marțiene au viață? (FOTO)

20 ian. 2014,, 11:00   Ştiinţă şi IT
Foto: topnews.ru
NASA explorează solul marțian încă din 2004, cînd rover-ul Opportunity și-a început misiunea. De atunci și pînă în prezent, numeroase fotografii au fost efectuate în diverse zone pe care specialiștii le-au stabilit pentru a fi studiate.

În acest mod, experții au realizat că pe această planetă se întîmplă diverse lucruri ciudate și inexplicabile. Totul a început atunci cînd rover-ul Opportunity a fotografiat o anumită zonă de două ori, la interval de numai 12 zile. Ambele fotografii sînt identice, numai că în a doua apare o piatră de mărimea unui pumn în plus.

Atunci cînd fotografiile au ajuns pe internet diverse speculații au început să apară. Nimeni nu poate explica cum de a apărut dintr-o dată o piatră de mărime medie în cea de-a doua fotografie, în condițiile în care în urmă cu 12 zile nu exista. Mai mult de atît, se cunoaște faptul că Marte este o planetă statică, pe care nu se petrec evenimente care ar putea să pună în mișcare pietrele și nici chiar praful.

”Stai puțin, asta nu era aici înainte. Doamne! Asta nu era aici", spune expertul NASA Steve Squyres, despre descoperirea misterioasa de pe Marte. "Am fost pur si simplu uluiți", a adăugat el despre momentul ciudatei descoperiri.

El a făcut aceste declaratii cu ocazia sarbatoririi a zece ani de explorare a planetei Marte, care a avut loc la un institut din Pasadena, California (SUA). Se pare că piatra care apare în a doua fotografie a aterizat pur si simplu în fața roverului NASA. O altă posibilitate este ca ea să provină din descompunerea unui meteorit care a căzut în zonă.

Specialiștii nu exclud nici posibilitatea ca aparatul NASA să fi împins piatra cu una dintre roțile lui, care este blocată acum. Bineînțeles că a apărut și o teorie conform căreia marțienii ar fi aruncat piatra în fața roverului american.

Aceste explicații sînt de-a dreptul caraghioase pentru cum se poate observa în cele două imagini, celelalte pietricele sînt așezate simetric. Dacă piatra misterioasă ar fi ajuns acolo fie în urma impactului unui asteroid sau dacă Opportunity ar fi cărat-o din greșeală, atunci așezarea pietrelor din jur ar fi fost diferit în cele două fotografii.

Există totuși și o altă teorie șocată care spune că pietrele pe Marte se mișcă de parcă ar avea viață. Aceasta teorie nu este confirmată de oamenii de știință pentru că nu are bază reală în legile fizicii pe care le cunoaștem pînă la momentul actual. Și atunci, cum a fost posibil ca o piatră să apară din senin?