X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Moldova: mai puțini abonați ai televiziunii cu plată

7 iun. 2017,, 11:10   Economie
1750 0

În trimestrul I al anului 2017, în Moldova au crescut ușor veniturile din vînzarea serviciilor de televiziune cu plată, prin rețele de cablu și IP TV, pe fundalul scăderii numărului total de abonați.

Despre acest lucru vorbesc statisticile privind dinamica pieței serviciilor de televiziune cu plată, procesate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației, relatează NOI.md.


Potrivit acestora, în special, în ianuarie-martie 2017, valoarea totală a vînzărilor serviciilor de televiziune cu plată a crescut, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, cu 2,5 milioane de lei sau cu 6,6%, constituind aproximativ 41 milioane de lei.

Totodată, numărul abonaților acestui serviciu a scăzut de la începutul anului cu 2,7 mii sau cu 1%, constituind 267,2 mii.

În rezultatul acestei dinamici venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de pe piața serviciilor de televiziune cu plată a crescut cu 4 lei (+ 8,6%), atingînd nivelul de 50,8 milioane de lei.

Veniturile din vînzarea serviciilor de televiziune, oferite prin rețelele IP TV, au crescut comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu 2,6 milioane de lei sau cu 17,1%, pînă la 17,9 milioane de lei.


Potrivit datelor furnizate de ANRCETI sînt 78 de furnizori activi de servicii de televiziune cu plată, numărul abonaților conectați la acest serviciu prin cablu coaxial a scăzut cu 4,8 mii (-2.5%), constituind 187 mii, iar numărul abonaților operatorilor rețelelor de televiziune IP TV a crescut cu 2,1 mii (+ 2,6%), constituind 80,2 mii.

Drept consecință a acestei dinamici, nivelul de penetrare a serviciilor de televiziune cu plată la 100 de locuitori ai Moldovei a scăzut pînă la nivelul de 7,5%.

Potrivit ANRCETI, din numărul total de abonați, 70% au folosit rețelele de televiziune prin cablu, iar 30% - rețelele IP TV. Din numărul total de abonați, 53% recepționau semnalul TV în format analogic, iar 47% - în format digital.

Pe parcursul perioadei luate în calul, cei mai mari operatori de televiziune cu plată de pe piața Moldovei aveau volumul de vînzări conform următoarelor cote pe piață: Moldtelecom- 30,7%, Sun Communications - 23,6%, TV Box- 12,7%. Cota cumulativă totală a celorlalți 75 de furnizori constituia 33%.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?