Tot mai mulți oameni sună la 112 fără a avea vreun motiv serios

Tot mai mulți oameni sună la 112 fără a avea vreun motiv serios

Maladiile cardiovasculare, traumatismele, conflictele şi incendiile de vegetaţie sînt principalele motive pentru care oamenii apelează la serviciul de urgenţă 112, arată datele statistice.

În ultima perioadă, se atestă o uşoară scădere a numărului apelurilor non-urgente. Totuşi, fluxul de apeluri nejustificate, abuzive, non urgente reprezintă încă peste 60 la sută din numărul total de apeluri recepţionate zilnic de Serviciul 112. Un apel non urgent înseamnă un operator ocupat, precum şi resurse alocate în cazuri care se dovedesc nejustificate Operatorul în telecomunicaţii în cadrul Serviciului de Urgenţă 112, Dorina Ceban, a îndemnat populaţia să nu apeleze serviciul de urgenţă fără un motiv întemeiat.

Cele mai multe apeluri sînt preluate de la Chişinău, Bălţi, Orhei, Hînceşti, Cahul. Pentru a primi asistenţa în situaţiile de urgenţă este important să cooperaţi cu operatorul 112, să răspundă la întrebările pe care acesta le adresează, să urmaţi instrucţiunile acestora şi să vă păstraţi calmul. Cel mai important în cazuri de urgenţă este să apelaţi 112 cît de repede posibil, astfel încît să primiţi ajutor fără întîrziere. Apelurile non-ugente, provoacă întîrziere în intervenţia autorităţilor asupra preluării unui caz care se află în stare de urgenţă, iar acest lucru poate avea consecinţe fatale ”, a declarat operatorul în telecomunicaţii în cadrul Serviciului de Urgenţă 112, Dorina Ceban.

Serviciul Naţional Unic pentru Apelurile de urgenţă 112 a fost lansat acum un an şi jumătate. Numărul de apeluri intrate în sistemul Informaţional Automatizat al Serviciului 112, în această perioadă, a ajuns la 5 milioane 200 de mii. Zilnic, operatorii recepţionează cîte 12 mii de apeluri de urgenţă din toată ţara.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load