X 
Transnistria stiri: 1424
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Apeluri non-urgente la 112 - unii fac farse, alții nu vor să stea la lecții

26 ian. 09:30   Societate
1674 0

Peste 45% din apelurile telefonice înregistrate anul trecut de Serviciul național unic 112 au fost non-urgente și puteau fi evitate, au declarat reprezentanții instituției. Potrivit acestora, unii cetățeni solicită ambulanța pentru a face farse, iar unii elevi cheamă pompierii pentru a suspenda orele de la școală.

Anul trecut, Serviciul 112 a recepționat peste 2 milioane 400 de mii de apeluri telefonice, dintre acestea jumătate au fost non-urgente, a precizat purtătoarea de cuvînt a instituției, Ana Carpovici.

Potrivit acesteia, unii cetățeni solicită 112 pentru a afla numărul de telefon al diferitelor instituții publice sau pentru a face o farsă rudelor, notează Noi.md cu referire la Radio Moldova.

„Unii elevi sună la servicul 112 pentru a suspenda orele de la școală. Au fost oameni care au solicitat ambulanța pentru ca să nu întîrzie la Aeroport sau cei care au solicitat ambulanța pentru a face o farsă rudelor”.

Ana Carpovici a atenționat că persoanele care solicită neîntemeiat echipajele de urgență pot fi amendate cu pînă la 3 mii de lei sau penalizate cu muncă neremunerată în folosul comunității de la 40 pînă la 60 de ore.


La serviciul 112 activează 111 angajați, dintre aceștia 82 de operatori recepționează apelurile din partea cetățenilor. 95% dintre cetățeni primesc răspuns din partea operatorilor în primele 15 secunde, iar 5% sînt în așteptare pentru a lua legătură cu operatorii, atunci cînd Serviciul este suprasolicitat.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Republica Moldova în iulie 2018.

0
0
2
2
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?