Telescopul Spaţial Hubble iarăși s-a stricat

Camera principală a Telescopului Spaţial Hubble s-a închis din cauza unei probleme de hardware.

Oficialii NASA spun că aceasta nu mai funcţionează de marţi. Celelalte trei instrumente ştiinţifice ale telescopului funcţionează, cuntinuînd observaţiile astronomice.

A treia încarnare a camerei a fost instalată de astronauţi în 2009. Dispozitivul are un sistem electronic de rezervă care poate fi activat, dacă este necesar, conform NASA.

Cu această cameră, Hubble a realizat imagini uimitoare ale stelelor, galaxiilor îndepărtate şi a participat la observaţiile cosmice. De asemenea, a studiat obiecte din Sistemul Solar, descoprind sateliţi naturali în jurul lui Pluto şi a paisprezecea lună din jurul lui Neptun. Camera realizează fotografii atît în lumină vizibilă, lumină ultravioletă şi în lumina infraroşie de aproape, scrie Phys.

Cu o orbită la 560 de kilometri de Terra, Hubble a fost lansat în 1990. Pînă acum, a fost vizitat de astronauţi, pentru reparaţii şi îmbunătăţiri, de cinci ori.

Toamna trecută, Hubble a încetat să mai funcţioneze timp de trei săptămîni din cauza altei defecţiuni, dar este prima dată cînd au existat probleme cu această cameră, a precizat Cheryl Gundy, purtătoare de cuvînt a Space Telescope Science Institute din Baltimore, care realizează operaţiunile ştiinţifice ale telescopului.

„NASA încearcă să alcătuiască o echipă pentru a stabili un diagnostic. Dorim să rezolvăm problema cît mai repede”, a precizat aceasta.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe