Oamenii de știință au determinat șase cele mai neplăcute mirosuri

6 aug. 2018,, 22:00   Ştiinţă şi IT

Experții au realizat un studiu la scară largă și au determinat, care mirosuri sînt cele mai neplăcute. Printre acestea s-au pomenit fructe, animale și chiar Planete.

Oamenii de știință de la Universitatea din California, Berkeley au început cercetarea în anul 2007, timp în care au studiat 150 de molecule și circa 1500 de proprietăți ale acestora. Astfel ei au reuşit să determine relația dintre proprietățile fizice și chimice ale mirosului și nivelul de "plăcut" al acestuia.

Rezultatele cercetării au apărut pe portalul științific ScienceAlert.

Mirosul hidrogenului sulfurat a fost recunoscut drept cel mai dezgustător pentru om. Din acest gaz constă atmosfera Planetei Uranus. Același miros îl au ouăle alterate.

Pe cel de-al doilea loc s-a pomenit fructul exotic al durianului. Din cauza mirosului său, acesta este interzis să fie transportat la bordul aeronavelor și în spațiile publice.

Pe locul al treilea a fost plasată cea mai mare floare din lume numită Rafflesia Arnold. Pe poziţia a patra se află cașcavalul francez Vie Boulogne.

Locul al cincilea le-a revenit experimentelor vechi. Arheologii au aflat că mirosul de excremente devine cu anii şi mai insuportabil, dezgropînd un veceu din secolul al XIV-lea, din orașul danez Odense.

Pe ultimul loc, oamenii de știință au plasat mirosul ursului furnicar, care folosește un secret pentru a ţine la distanţă prădătorii. Mirosul lui este mult mai puternic decît cel al unui sconcs.