Cazul Filat stiri: 355

Oamenii de știință au vorbit despre realitatea Potopului lui Noe

16 mai. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Una dintre cele mai cunoscute povestiri din Biblie este Potopul lui Noe.

Potrivit Vechiului Testament, Dumnezeu a văzut răutatea oamenilor și a trimis un potop global ca pedeapsă. Cum Noe era un om drept, Dumnezeu i-a spus să construiască un chivot pentru familia sa și să salveze cîte o pereche de păsări, animale și reptile.

Cercetătorii de la Universitatea din Washington (Seattle, SUA) au dezvăluit dacă potopul lui Noe a fost real.

"Singurul lucru pe care îl știm cu siguranță din geologie este că nu a existat niciodată un potop global", spune David Montgomery, profesor de geomorfologie.

Dacă cerurile s-ar deschide și întreaga cantitate de apă din atmosferă ar ploua pe Pămînt, planeta ar fi acoperită de apă, dar numai cu aproximativ 2,5 centimetri, spune US Geological Survey. Această cantitate nu ar fi suficientă pentru a face să plutească nici măcar o canoe, darămite un chivot masiv.

Potrivit NASA, chiar dacă se ia în calcul nu doar apa din "cer", ci se iau în calcul și ghețarii din întreaga lume, care se vor topi, se poate ridica nivelul mării cu cel mult 60 de metri, ceea ce ar crește și mai mult nivelul apei. Dar, din nou, acest lucru nu ar fi suficient pentru Potopul lui Noe.

Potrivit unui studiu publicat în Nature Geoscience în 2016, 22,6 milioane de km³ de apă subterană sînt stocate la suprafața scoarței terestre, la o adîncime de 2 kilometri. Acest lucru este suficient pentru a scufunda Pămîntul la o adîncime de 180 de metri.

Pare o cantitate mare de apă, dar există orașe care se află la mii de metri deasupra nivelului mării, iar cel mai înalt munte de pe Pămînt, Muntele Everest, are o înălțime de peste 8849 de metri.

Printre altele, geologii nu au găsit nicio dovadă a Potopului lui Noe în straturile stîncoase.