COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 857 485 INFECTAȚI 330 799(+1505)   TRATAȚI 308 832     DECESE 7576(+41)   Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2959
Puterea stiri: 6924
Coronavirus stiri: 7690

Directorul CFM, despre transportul de pasageri: "Haideți să nu ne ocupăm cu astfel de postii și lux"

12 sep. 09:41 (reactualizat 13 sep. 03:21)   Economie
2223 9

Oleg Tofilat, directorul general al întreprinderii de stat "Calea Ferată din Moldova" (CFM), a declarat că transportul de pasageri pentru întreprinderea pe care o conduce nu este o afacere, ci un lux, iar acum reluarea acestuia nu este o sarcină prioritară, deoarece veniturile de la el este extrem de scăzut.

"Haideți să vorbim despre lucruri serioase, nu despre prostii. Să nu ne ocupăm cu luxul, dar să facem ceea ce este strict necesar să facem acum - creșterea transportului de mărfuri și dezvoltarea infrastructurii feroviare", a spus el într-un interviu acordat Liliei Buracovschi, autoarea emisiunii ”Территория свободы”, relatează Noi.md.

Vorbind despre perspectivele lansării trenurilor pe distanțe lungi spre Moscova, Sankt Petersburg, București, Oleg Tofilat a menționat că problema este că Rusia nu a permis încă reluarea traficului de pasageri.

"Adică acolo este pur și simplu interzis, din punct de vedere legal acest lucru este posibil spre București, dar nu putem deschide un întreg depozit doar pentru un tren, pentru că este foarte scump. Iar "Calea Ferată a Moldovei" acum abia s-a pus pe picioare. Trenurile de călători nu sînt o afacere, ele sînt un lux. Ca să fiu sincer, dacă ne vom ocupa acum de lux, vom reveni foarte repede la ceea ce a fost în primăvară, cînd Calea Ferată era pe punctul de a se opri. Nu faliment, ci oprire. Dacă Calea Ferată se oprește timp de șapte zile, există o probabilitate foarte mare ca aceasta să nu crească mai în continuare. Prin urmare, haideți să nu ne ocupăm cu luxul, dar să facem ceea ce este strict necesar să facem acum", a spus șeful CFM.

Potrivit acestuia, transportul internațional de pasageri nu aduce venituri semnificative.


"Trenul București era, de asemenea, foarte neprofitabil. Transportul local este teribil de scump. Ordinea este aproximativ următoarea. Venituri anuale - 2 milioane lei, iar cheltuieli - 80 milioane lei. În luna august, în conturile noastre au ajuns 63 de milioane de lei. Iar tot venitul din transportul de pasageri pe an este de 2 milioane de lei. Da, știu că există casieri nu prea cinstiți, controlori care încasează bani din bilete. Există așa ceva. Nu putem spune că nu există probleme cu acest lucru. Dar aste sînt 2 milioane de lei. Chiar dacă vom vinde de trei ori mai mult, vor fi 6 milioane de lei anual. Aceasta este doar o zecime din ceea ce obținem într-o lună. Adică noi asigurăm ceea ce avem acum, încercăm să ajungem la timp, încercăm să facem acest lucru în cel mai bun mod posibil. Dar să ne concentrăm pe transportul de mărfuri. Aceasta este adevărata prioritate! Și să ne concentrăm pe păstrarea în cel mai bun mod a infrastructurii, pentru că aceasta este securitatea iar fără infrastructură, trenurile, de asemenea, nu circulă.

Trenul trece doar pe acolo unde există linii ferate", a subliniat Oleg Tofilat.

El a menționat că trenul Chișinău-Odesaa este foarte profitabil.

"Putem spune că anual el va aduce plus 5-6 milioane de lei. Maxim. Pentru că acum nu este perioada care a fost mai înainte. Și din nou, comparați profitul de 5 milioane de lei din acest tren spre Odessa cu faptul că doar pentru luna august în conturi au ajuns 63 de milioane de lei, pentru a înțelege că acest joc nu merită atenție. Da, noi facem acest lucru, dar haideți să vorbim despre lucruri serioase, nu despre prostii", a spus șeful Întreprinderii de stat "CFM".

0
Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Adăuga comentariu

Ce veți face dacă tariful pentru încălzirea cu gaze va fi extrem de ridicat?
🔽🔽