Ce să nu mănînci niciodată dacă vrei să te fereşti de balonări

Ce să nu mănînci niciodată dacă vrei să te fereşti de balonări

Balonarea afectează atît copiii cît și adulții și este o tulburare gastrointestinale extrem de des întîlnită. În literatura de specialitate, balonarea se numește meteorism abdominal.


Există însă anumite reguli pe care dacă le respecți vei diminua disconfortul produs de balonare.


Principala cauză a apariției balonării este mîncatul în cantități excesive și mai ales consumul de alimente greu digerabile. De asemenea, anumite dezechilibre hormonale dar și stresul pot fi factori declanșatori ai acestui simptom.


Principalele simptome ale balonării sînt:


durerea abdominală,


disconfortul abdominal,


diaree,


constipație,


greață,


flatulență,


eructații


Care sînt cauzele balonării:


Consumul unor alimente ce favorizează apariția acestui simptom.


Mîncatul în grabă.


Băutul apei în timp ce mănînci,


Stresul,


Obiceiul de a mînca gumă,


Intoleranțe alimentare,


Indigestia,


Rar, printre cauzele balonării se regăsesc afecțiuni grave precum sînt: cancerul ovarian, leucemia, ascita, boala celiacă, hepatita, insuficiența renală.


Iată ce alimente contribuie la producția de gaze:


Legume – varză, ridichi, ceapă, broccoli, conopida, castraveți, gulia.


Fructe – prune, caise, mere, stafide, banane,


Cereale integrale,


Alimente – mîncare prăjită, carne grasă, sosuri, produsele de patiserie.


Cartofii, napii.


Înghețata,


Pîine,


Sucurile din fructe,


Brînza, laptele,


Sosurile pentru salate,


Iată ce reguli te pot ajuta să ameliorezi balonarea:


Stai departe de guma de mestecat și de bomboane.


Evită băuturile carbogazoase.


Mănîncă încet, calm, relaxat, nu trebuie să înghiți aer în timp ce mănînci.


Modifică regimul alimentar, evită toate alimente care observi ca te balonează.


Consumă ananas, papaya, căpșuni, kiwi te ajută în lupta cu balonarea.


De asemenea, folosește în mîncăruri mărar și leuștean, acestea sînt remedii bune împotriva balonării. Ele pot fi consumate și sub formă de ceai. Și crude sînt bune împotriva balonării.


Ceaiul de anason ameliorează balonarea, iar ceaiul din frunze de busuioc care conține uleiuri volatile și taninuri combate acumularea excesivă de gaze în intestine.


Evită condimentele picante.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load