Alimentele care ne fac creierul mai fericit

Alimentele care ne fac creierul mai fericit

Creierul funcționează pe bază de electricitate și depinde de anumiți neurotransmițători. Dopamina este asociată cu „sistemul plăcerii” din creier.


Ea ne permite să simțim bucuria și un sens al premierii pentru a ne motiva pentru performanță. De asemenea, ne ajută cu concentrarea și atenția și cu abilitatea de a simți plăcere. Sînt anumite strategii ale stilului de viață și superalimente care ajută la îmbunătățirea nivelului dopaminei.


Persoanele cu un nivel scăzut de dopamina se confruntă, adesea, cu lipsa de speranță, se simt fără valoare. Ele nu pot gestiona stresul, se izolează de ceilalți. Mai mult, au gînduri negre și se distrug singure. Sînt ușor de distras, nu se pot concentra și au mari dificultăți să ducă la bun sfîrșit o sarcină.


Ciocolata neagră


Acest superaliment (peste 75% cacao), este una dintre cele mai bune surse din PEA. Acesta este un compus natural care străbate bariera de sînge ce protejează creierul și stimulează și modulează eliberarea de dopamină în creier. Cacaoa este, totodată, foarte bogată în zinc, magneziu și crom. Acești nutrienți ajută la stabilizarea și echilibrarea nivelului de zahăr în sînge.


Lactate crude, fermentate provenite de la animale hrănite cu iarbă


Lactatele crude care provin de la vaci, capre și oi hrănite cu iarbă sînt extraordinar de bogate în omega 3, colină și CLA, care îmbunătățesc funcțiile hormonale și ale neurotransmițătorilor. În plus, fermentația lor produce enzime și probiotice care îmbunătățesc funcționarea sistemului digestiv și reduc stresul inflamator din corp.


De asemenea, conțin și L-glutamină, care este critică pentru sănătatea membranei mațelor.Afecțiunea sistemului digestiv este una dintre cauzele stresului neurologic și a reducerii activității neurotransmițătorilor.


Crucifere și Allium


Legumele din familia cruciferelor precum sfecla furajeră, sfeclă, varză de Bruxelles, varza și conopida sînt extrem de bogate în sulf, complexul de vitamine B. Dar și în antioxidați și minerale. Familia allium din care fac parte usturoiul, ceapă, arpagicul, prazul etc sînt bogate în antioxidanți și în sulf, acesta crește nivelul de glutation care este crucial pentru sănătatea creierului și de eliberarea optimă de dopamina.


 


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load