TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Chicu: Nu ne putem permite amînarea investiției în sistemul de monitorizare a traficului

Chicu: Nu ne putem permite amînarea investiției în sistemul de monitorizare a traficului

Premierul Chicu a condus o ședință, în cadrul căreia a fost examinat conceptul de dezvoltare a sistemului de monitorizare a traficului rutier. Conceptul a fost elaborat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne și prezentat de conducătorul Serviciului Tehnologii Informaționale al MAI.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, misiunea sistemului este de a determina reducerea numărului de încălcări a reglementărilor naționale, eliminarea corupției în procesul de aplicare a sancțiunilor, dar va oferi și alte mecanisme necesare organelor responsabile de asigurare a ordinii publice.


Prim-ministrul a solicitat informații detaliate despre componența prezentă a sistemului și performanța lui, precum și viziunea de dezvoltare a sistemului împreună cu funcționalitatea și utilitatea lui socială.

Andrian Șova, directorul STI al MAI, a informat despre o investiție realizată de STI în 2018, care a presupus constituirea a 6 puncte de monitorizare în mun. Chișinău cu 15 camere de supraveghere cu capacități funcționale extinse. În rezultatul punerii în aplicare a acestor puncte de monitorizare au fost încasate amenzi în sumă de 15 milioane de lei în doar 6 luni.

Informația prezentată arată că INP a întocmit în anul 2019 cca 163 mii procese verbale, dintre care 54% au fost generate de sistemul automatizat. Suma amenzilor achitate este de aproape 56 milioane de lei.

În present, sistemul de monitorizare a traficului rutier în mun. Chișinău conține 41 de puncte de interes, în 33 de intersecții a 8 sectoare de drum.

Sistemul de monitorizare în perspectiva apropiată va fi integrat în sistemul mai larg „Oraș Sigur” (Safe City).

Experiența construcției sistemelor „Oraș Sigur” în orașele mari a generat efecte importante asupra îmbunătățirii ordinii publice și disciplinei în trafic.

Conceptul de dezvoltare a sistemului presupune modernizarea infrastructurii existente și extinderea la nivel național în 4 etape, care în prognoza optimistă ar dura 3 ani și ar implica investiții de cca 237 milioane lei. Decizia de acceptare a conceptului va determina necesitatea elaborării cadrului normativ național, inclusiv referitor la protecția datelor cu caracter personal.

Șeful Executivului a menționat: „Prezentarea este bună și explică comprehensiv raționamentele investiției în sistem și utilitatea lui socială. Trebuie să clarificăm toate aspectele și să trecem la elaborarea unui plan se acțiuni cu termeni clari. Planul trebuie să fie în 2 săptămâni”.

Ion Chicu a vorbit că și-ar dori ca după implementarea proiectului suma amenzilor achitate să fie Zero, și numărul încălcărilor înregistrate să fie Zero. Statistica prezentată arată că și din punct de vedere financiar sistemul va fi sustenabil.

Prim-ministrul a solicitat ca planul de acțiuni de construcție a sistemului la nivel național să fie sincronizat cu programul de reabilitare a infrastructurii rutiere a Guvernului. „Nu ne putem permite luxul să amânăm investiția în dezvoltarea sistemului. Vom prevedea resurse pentru dezvoltarea acestuia în procesul de modificare a bugetului în vara 2020. Pregătiți planul de acțiuni detaliat”, a cerut Ion Chicu.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load