Cînd au fost inventați pantofii

23 feb. 02:00   Ştiinţă şi IT
1963 0

Un grup de specialiști de la Universitatea Nelson Mandela din Africa de Sud a prezentat în revista Ichnos rezultatele unei descoperiri unice făcute pe coasta Africii de Sud.

Arheologii au găsit mai multe urme fosilizate lăsate de vechii locuitori ai acestor locuri cu 70-130 de mii de ani în urmă. Ceea ce i-a surprins pe oamenii de știință a fost faptul că acestea nu erau urme de picioare goale, așa cum se întîmplă de obicei. Dimpotrivă, urmele vorbeau despre folosirea încălțămintei de către aceștia.

Aceasta este prima descoperire de acest fel, care ne vorbește despre faptul că strămoșii omului aveau abilități de fabricare a încălțămintei într-o perioadă atît de timpurie a evoluției.

Experimentele cu aceste sandale au arătat că urmele moderne pe care le lasă pe nisipul umed picioarele încălțate, sînt aproape identice cu amprentele fosilizate.

Oamenii de știință cred că încălțămintea îi ajutau pe oamenii antici să supraviețuiască. Pe coasta Africii există multe pietre ascuțite, de aceea mersul desculț poate provoca traume și este mai ușor să te alegi cu infecții. În plus, fără încălțăminte, există un risc mai mare de a fi atacat de diferite insecte sau reptile.