COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 610 688   INFECTAȚI 259 549(+71)   TRATAȚI 252 104     DECESE 6255(+0)   Mai multe detalii
Puterea stiri: 6304
Coronavirus stiri: 7255

Au fost descoperite genele vulnerabile la coronavirus

23 mai. 02:04   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la The University of British Columbia au descoperit că anumite variații ale genei ABO pot crește semnificativ riscul de îmbolnăvire cu COVID-19 atunci cînd coronavirusul SARS-CoV-2 nimerește în organism.

Cercetătorii și-au prezentat concluziile la conferința ATS 2021. Despre acest lucru s-a anunțat într-un comunicat de presă pe MedicalXpress.

Cercetătorii au combinat informația despre activitatea genelor atît în plămînii persoanelor sănătoase, cît și a pacienților infectați cu coronavirus, cu date despre activitatea genelor în țesuturile pulmonare la populația sănătoasă, precum și despre sinteza proteinelor la persoanele care nu sînt infectate cu COVID-19. Acest lucru a permis oamenilor de știință să identifice biomarkeri specifici care au legătură cu receptivitatea unei persoane la infecția cu coronavirus.

S-a dovedit că mai multe gene responsabile de răspunsul sistemului imunitar la COVID-19 sînt, de asemenea, responsabile de vulnerabilitatea pacientului la coronavirus. În special, gena ABO, care determină grupa sangvină, contribuie semnificativ la receptivitatea la infecție. Acest lucru este confirmat de studiile anterioare care au găsit o legătură între grupa de sînge și riscul înalt de infectare. În plus, persoanele purtătoare de anumite variante genetice de SLC6A20, ERMP1, FCER1G și CA11, de asemenea, au un risc semnificativ mai mare de a dezvolta COVID-19.

Recomandă:

Noul parlament și-a început activitatea. Ce așteptări aveți de la activitatea sa?
🔽🔽