X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Construcția autostrăzii pînă la Ungheni ar putea fi anulată

2 iul. 2019,, 11:21   Societate
2922 0

Deși autoritățile române vorbesc de mai mulți ani despre construcția autostrăzii Tîrgu Mureş-Iaşi-Ungheni, o nouă inițiativă a Guvernului de la București arată că acest proiect ar putea fi amînat.

Autoritățile române caută un partener privat care să investească în construcția autostrăzii, dar numai pînă la limita judeţului Iaşi, fără tronsonul ce ar face legătura cu orașul Ungheni și fără renovarea podulului peste Prut, transmite ziaruldeiasi.ro.

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), creată de Guvernul României, a inițiat procedura de identificare a unei companii care să construiască autostrada Iași-Tîrgu Mureș în cadrul unui parteneriat public-privat.

Inițial s-a propus ca ofertele pentru licitație să fie depuse de agenții economici înteresați de proiect pînă la data de 3 iulie. Astăzi, CNSP a prelungit termenul pînă la 5 august.

Există mai multe companii care sînt gata să investească în construcția autostrăzii și autoritățile ar fi primit solicitări de la agenții economici să extindă termenul pentru a le oferi timp să studieze fezabilitatea proiectului.


„Documentaţia necesită studii suplimentare de teren, iar echipa de finanţare are nevoie de studii suplimentare de trafic pentru a justifica fezabilitatea financiară a proiectului în vederea primirii aprobării de finanţare“, se arată în solicitarea venită din partea unei companii interesate”.

Pînă acum, CNSP a răspuns la 21 de solicitări de clarificări parvenite de la agenți economici, ceea ce arată că există companii interesate să participe.

La această etapă a procedurii, autoritățile nu furnizează numele companiilor, dar din adresele anonimizate ale firmelor se poate constata că există disponibilitate inclusiv din partea unor societăţi din străinătate.

Procedura organizată de CNSP a fost criticată de asociaţiile care militează pentru construirea autostrăzilor.

Principalul motiv a fost faptul că autostrada ar urma să fie în regim de taxă, dacă va fi construită de un partener privat al statului și va cuprinde doar un tronson între zona Metro (Iaşi) şi pînă la limita judeţului Iaşi (Cristeşti), în lungime de 61 km (plus două bretele de 7 km).

Astfel, tronsonul nu cuprinde nici legătura spre Ungheni şi nici podul peste Prut.

În total, proiectul de construcție a autostrăzii Iași-Tîrgu Mureș, pe o lungime de 61 km, are o valoare de 1,2 miliarde de euro.

Potrivit autorităților române, în cazul încheierii unui parteneriat public-privat agentul economic ar trebui să achite 75% din costuri, iar Guvernul – 25%.

În perioada de exploatare a autostrăzii va fi impusă o taxă pentru şoferi. Pentru autoturisme se planifică achitarea a 6,3 euro, iar pentru vehiculele mari – 12 euro.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?