X 
Eurovision stiri: 513
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1384

Doar 32% din autobuzele din Moldova transportă legal pasageri

26 dec. 2019,, 17:01   Societate
3992 1

Din numărul total de autobuze înmatriculate în Republica Moldova (21.099 unități) doar 6.569 de unități sînt notificate la Agenția Națională Transport Auto (ANTA), ceea ce denotă faptul că doar 32% din parcul existent este utilizat pentru prestarea serviciilor rutiere contra cost, restul fiind utilizate în interes propriu sau personal, inclusiv în prestarea serviciilor de transport ilicit.

Potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii (MEI) aceasta denotă faptul că doar 32% din parcul existent de autobuze "este utilizat pentru prestarea serviciilor rutiere contra cost, restul fiind utilizate în interes propriu sau personal, inclusiv în prestarea serviciilor de transport ilicit", notează Noi.md cu referire la mold-street.com.

Doar 7,54% din autobuze au o vîrstă de pînă la 10 ani Totodată datele din Registrul de stat al transporturilor la 1 iulie 2019, în Republica Moldova, arată că din cele 21.099 autobuze circa 84% au capacitatea de pînă la 24 de locuri, 6,5% au capacitatea între 25-40 locuri și 9,2% peste 40 de locuri. Sub aspect de vîrstă/vechime, din numărul total de autobuze notificate la Agenția Națională Transport Auto doar 7,54% au o vîrstă de pînă la 10 ani, 64,55% au o vîrstă între 10-20 ani, iar 27,52% au peste 20 de ani.

Menţionăm că o iniţiativă legislativă a unui grup de deputaţi socialişti şi din Blocul ACUM prevede mărirea termenului de exploatare (vîrsta) pentru autobuzele importate cu capacitatea de transport mai mare de 20 de persoane - de la 10 ani la 15 ani. Pentru mijloacele de transport cu capacitatea de pînă la 20 de pasageri, vîrsta ar urma să majorată de la 7 la 10 ani.

Autorii îşi argumentează iniţiativa prin faptul că un autobuz cu peste 40 de locuri şi o vechime de 10 ani costă de trei ori mai scump decît un autobuz cu o vechime de 15 ani.


La fel se propune modificarea Codului transporturilor rutiere, astfel ca de la 1 ianuarie 2022, să fie limitat cu 25 de ani termenul de exploatare a unităţilor de transport cu mai mult de 20 de pasageri, iar pentru cele cu capacitatea mai mică de 20 de persoane - termenul ar urma să fie de 18 ani. Aceste măsuri ar urma să permită asigurarea ţării cu autobuze mai sigure şi mai calitative susţine autorii. Menţionăm că Guvernul susţine iniţiativa deputaţilor, dar vine şi el cu unele completări.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?