X 
Transnistria stiri: 1392
Preşedintele stiri: 4032

VOLVO CARS ANUNȚĂ O NOUĂ STRATEGIE GLOBALĂ DE MARKETING

4 feb. 2015,, 10:57   Ştiri Auto
6323 0

Фото: volvo
· Renunțarea la marketingul automobilistic tradițional
· Majorarea bugetului de marketing

· Participarea la un singur salon auto pe fiecare continent – propriile eforturi ale brandului Volvo vor substitui prezența lui în saloanele auto
· Noile canale de comunicare on-line vor permite Volvo Cars să devină lider al marketingului în spațiul digital
Volvo Cars anunță adoptarea unei noi strategii globale de marketing. Aceasta va permite companiei să efectueze marketingul și comercializarea automobilelor prin metode, care anterior nu au mai fost practicate în industria auto nicăieri în lume.


"Din punctul de vedere al marketingului, industria auto a fost întotdeauna segmentul de piață cel mai conservator și mai puțin predispus dezvoltării, - consideră Alain Visser, vicepreședinte-senior în probleme de marketing, vânzări și deservire a clienților Volvo Cars. – Decenii la rând, în ramura automobilistică, marketingul s-a bazat pe șabloane comune, acceptate de toți jucătorii din ramură. Astăzi Volvo Cars se dezice de aceste tradiții și începe transpunerea în viață a unei strategii, care va corespunde sarcinilor puse în fața companiei ".

Noua strategie "Volvo Way to Market" este focusată pe patru direcții: instrumente de marketing, întâietatea în spațiul digital, centre de dealeri și deservirea clienților.

Noua strategie Volvo presupune o soluție importantă și avansată pentru industria automobilistică: pe viitor, Volvo va participa doar la trei saloane auto de bază – câte unul în Europa, SUA și Asia. În plus, compania va organiza anual propriul eveniment de amploare pentru a-și demonstra produsele și brandul. La baza strategiei de marketing vor sta resursele on-line de promovare și comercializare, precum și modificări radicale menite să perfecționeze activitatea centrelor de dealeri și sporire a calității deservirii clienților.

Pentru a-și realiza scopul, Volvo majorează bugetul de marketing.

"Adoptând strategia "Volvo Way to Market", nu intenționăm să renunțăm la toate concepțiile de marketing practicate, - susține dl Visser. – În mare parte, ele sunt foarte importante. Mai mult, nu există aici nici o aroganță, nu vrem să spunem că suntem mai buni ca alții. Dar suntem siguri pe sine și dorim să demonstrăm, că suntem altfel, de aceea și metodele noastre de prezență pe piață trebuie să difere ".

Iată descrierea detaliată a strategiei:

Instrumente de marketing

Strategia "Volvo Way to Market" propune utilizarea total nouă a instrumentelor de promovare a automobilelor Volvo, orientate spre consumatorul final.

Saloanele auto
Volvo Cars înțelege necesitatea demonstrării propriului brand, a produselor și noutăților în mass-media și pentru cumpărătorii finali, însă saloanele auto nu întotdeauna sunt cel mai potrivit loc pentru aceasta. "Saloanele auto sunt o metodă tradițională, când într-un anumit loc în același timp mai mulți producători își demonstrează produsele, dorindu-și o mai bună reflectare în mass-media ", - spune dl Visser.

Iată de ce Volvo Cars își va reduce, treptat, participarea la saloanele auto și se va limita, anual, la un singur salon în fiecare dintre regiunile-cheie: Geneva în Europa, Shanghai / Beijing, în China și Detroit în SUA

Renunțând la tradiționalul orar anual al saloanelor auto, Volvo Cars va implementa propriul program de acțiuni, care presupune o abordare individuală și mai eficientă în relațiile cu mass-media și clienții.

Asemenea acțiunii organizate în august, trecut la Stockholm, unde compania a prezentat lumii absolut noul Volvo XC90, Volvo va organiza anual o acțiune, în cadrul căreia brandul Volvo, noile produse și inovații vor fi prezentate așa, cum o vor cere interesele brandului și individualitatea lui.

Publicitatea
Cheltuielile de publicitate Volvo Cars nu vor fi la nivelul dictat de cei mai mari concurenți. Adică, comunicările Volvo Cars vor fi deosebite, compania va utiliza canalele media foarte selectiv. Volvo Cars intenționează să majoreze substanțial investițiile menite să fortifice mesajul brandului.

Sponsorizarea
Tradițional, fiecare brand automobilistic așa sau altfel participă la sponsorizări. La Volvo Cars această tradiție a fost revăzută și s-a decis reducerea maximă a activităților de sponsorizare.

În schimb, Volvo Cars își va spori prezența și investițiile în regata Volvo Ocean Race. Compania o privește nu ca pe o direcție de sponsorizare, ci ca pe o parte componentă a brandului Volvo. Este unul dintre exempelele cele mai competitive, echitabile și pure de fuzionare a omului cu natura.

Lider în utilizarea tehnologiilor digitale
Performanțele importante ale ramurii automobilistice contemporane au loc nu în staff-urile producătorilor, ci nemijlocit acasă la clienții noștri.

Astăzi mulți oameni din lumea întreagă fac cumpărături pe internet. Pentru a nu colinda, unul după altul, centrele de dealer, oamenii iau cunoștință de produsele companiilor automobilistice pe site-urile acestora.
Reieșind din acestea, "Volvo Way to Market" își propune să ocupe pozițiile de lider în sfera tehnologiilor digitale și stabilește trei elemente-cheie:

Vânzări prin internet
Volvo Cars va trece treptat la vânzări pe internet la scară mondială. Aceasta nu înseamnă, că renunțăm la rețeaua noastră de dealeri – vânzările on-line vor completa activitatea dealerilor noștri. Volvo Cars conlucrează cu dealerii săi foarte strâns, elaborând mijloacele care asigură o abordare individuală, lucru foarte important în procesele de vânzare, livrare și deservire a automobilelor.

Primul și cel mai important pas în sfera vânzărilor on-line a fost făcut în septembrie, cânt au fost comercializate on-line 1927 automobile Volvo XC90 din seria limitată Special Edition. Această performanță va permite companiei să dezvolte direcția în cauză.

Cel mai bun configurator al automobilului
În pofida concepției răspândite în ramura automobilistică "Creează un automobil de la zero", Volvo Cars a oferit clienților săi o abordare simplă și funcțională, care începe de la "selectarea designului": clientului i se propune un model într-o completare vastă, în baza căruia el sau ea poate să creeze mașina în conformitate cu preferințele și bugetul propriu.
Făcând alegerea, clientul primește un spot video, care îi arată automobilul "pe viu". Pentru client, este o abordare simplă și atrăgătoare de creare a propriului automobil.

Cel mai bun site web
Noul site Volvo Cars nu mai este o simplă sursă de informații. Fiecare pagină și fiecare element există în formă unică, în deplină concordanță cu viziunea Volvo și reieșind din brandul și valorile Volvo.

Companii de dealeri
Unii producători investesc în așa-numitele "centre de brand", deschise în marile orașe. Cei de la Volvo Cars consideră, că fiecare dealer Volvo este un centru de brand de sine stătător. Așa că am procedat în felul următor:

· Toate centrele de dealeri noi vor fi formate în conformitate cu concepția globală unică. Exteriorul și interiorul lor va avea un stil scandinav și va corespunde exact cerințelor brandului Volvo.
· Centrele de dealeri existente vor fi reînnoite respectiv – un șir de elemente minore le va schimba aspectul și percepția de pe pozițiile clientului. Ele vor demonstra originea scandinavă a brandului Volvo și calitățile de bază, care oferă avantaje reale pentru clienții Volvo.
Volvo Cars va implementa elemente mici, dar speciale, capabile să sublinieze moștenirea companiei scandinave. De exemplu, în centrul de dealeri clienților li se vor propune băuturi în pahare, produse în Suedia, în showroom clienții vor auzi muzică și vor simți mirosurile caracteristice Scandinaviei, iar în zonele de așteptare clienții se vor familiariza cu tot ce e mai bun în bucătăria suedeză.

· Personalul centrelor de dealeri va fi instruit pentru a cunoaște perfect noile standarde și procese de deservire a clienților. Designerul suedez Oscar Jacobsson va elabora vestimentația pentru personalul centrelor de dealeri din Europa.

Noutăți în sfera deservirii
Conform noii strategii "Volvo Way to Market", compania va implementa concepția specialistului tehnic personal Volvo: fiecare client Volvo va avea un tehnician individual pentru deservirea automobilului. În clipa eliberării automobilului către client acestuia îi va fi prezentat tehnicianul personal, care va deservi mașina în decursul întregului termen de exploatare a ei.

Realizarea acestei concepții necesită un program de instruire special, la elaborarea căruia compania muncește în prezent. În unele țări concepția tehnicianului personal a și fost implementată ca proiect-pilot și gradul de satisfacere a cerințelor clienților în aceste țări a crescut semnificativ. Către anul 2018 toate centrele de dealeri Volvo din lume vor oferi această formă de deservire în calitate de standard al companiei.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?