X 
Transnistria stiri: 1438
Preşedintele stiri: 4042

În următorii trei ani accesul la conţinutul ziarelor online va fi doar cu plată

13 apr. 2013,, 22:04   Ştiinţă şi IT
5777 0
Foto: epochtimes-romania.com
Înurmătorii trei ani, aproximativ 90% din mass-media on-line vor fi plătite, prezice firma de consultanță Simon-Kucher & Partners, în baza studiului efectuat.

Los Angeles Times este al treilea ziar american care aplică sistemul de plată pentru o parte a conţinutului publicat online, sistem cunoscut sub numele de 'paywall'. Circa 20% din cele 1.400 de cotidiene din Statele Unite vor aplica acest sistem pînă la sfîrşitul anului, scrie Le Figaro.

Potrivit studiului, acest sistem nu funcţionează în cazul tuturor publicaţiilor. Un mare număr de cotidiene şi-au pierdut o mare parte a cititorilor şi a pieţei de publicitate după ce au introdus plata pentru accesul la informaţiile publicate pe Internet, care pînă acum erau gratuite. Alte cotidiene nu au găsit în acest sistem o sursă de venituri considerabilă.

În Europa, mai multe cotidiene au aplicat acest sistem, iar acum aproape toate analizează dacă au făcut bine. Revoluţia digitală a aruncat mass-media şi mai ales ziarele în necunoscut: cum să supravieţuieşti cînd informaţiile altă dată plătite au devenit gratuite? Cînd tarifele de publicitate au scăzut de zece ori? Şi cînd pentru fiecare dolar cîştigat în sistemul digital, ediţiile pe hîrtie pierd şapte, potrivit rezultatelor unui studiu efectuat de Pew Center. Există pe moment trei căi de finanţare: majoritatea publicaţiilor propun informaţii gratuite şi sper să compenseze cu publicitatea. Altele au implementat sistemul 'paywall' pentru întreg conţinutul lor, iar unele încearcă o cale de mijloc, adică o zonă gratuită şi o zonă cu plată, precum New York Times.

Ziareledeinformaţiigenerale încearcă să aplice, cusucces înunelecazuri, accesulcuplată launeleinformaţii şiservicii, menţinînd şiunsitegratuit, caregenerează olargă audienţă şivenituripublicitare. Se vor impune aceste modele de 'paywall', după citirea gratuită a 15 sau 20 de articole şi abonamente, aşa cum arată cifrele referitoare la Statele Unite?, se întreabă ziarul.

Sistemul 'paywall' nu-i afectează efectiv decît pe marii consumatori de informaţii, care sînt în procent redus, de exemplu, 1% din cititorii NYTimes. Marea majoritate a cititorilor, peste 95% potrivit cifrelor menţionate de Gilles Raymond, de la Mobiles Republic, 'renunţă atunci cînd se trece la sistemul cu plată'. Un internaut 'nu este deloc dispus că plătească un abonament', pentru că el poate să găsească informaţia gratuit în altă parte.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?