Gîturile lungi ale reptilele marine antice le făceau vulnerabile în fața prădătorilor

21 iun. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un studiu realizat de paleontologii germani a arătat că gîturile lungi ale reptilelor marine antice de acum 240 de milioane de ani le făceau vulnerabile în fața prădătorilor.

Specialiștii Muzeului de Stat al Naturii din Stuttgart au studiat rămășițele a două animale care aparțin speciei Tanystropheus (Tanystropheus). Pe gîtul loc au fost descoperite urme clare de mușcături, care ar fi putut fi lăsate de creaturi mari care le vînau, relatează RTVI cu referire la revista Current Biology.

"Ne-a atras atenția faptul că craniul și o parte a gîtului s-au păstrat intacte, doar cu urme de descompunere. În același timp, nu au fost găsite urme pe alte părți ale corpului. Gîturile se rup brusc, ceea ce indică faptul că au fost tăiate complet de un alt animal în timpul unui act de violență, dovadă fiind prezența urmelor de dinți", a citat publicația oamenii de știință.

Autorii au numit descoperirea drept o caracteristică importantă a relației dintre prădător și pradă în urmă cu peste 240 de milioane de ani. În epoca dinozaurilor, multe reptile marine aveau gîturi extrem de lungi în comparație cu speciile moderne. În ciuda avantajelor adaptării, acest lucru era partea lor slabă.