Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Organizaţia Europeană a Consumatorilor a depus o plîngere la Comisia Europeană împotriva noilor reguli de utilizare ale WhatsApp

12 iul. 2021,, 21:30   Externe
2529 0

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus o plîngere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate, relatează AFP.

Aceste noi reguli nu sînt „nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori", afirmă BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzînd WhatsApp de „multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni", transmite Agerpres.

Aceste asociaţii au depus o plîngere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor.

WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că aceștia trebuie să îşi dea consimţămîntul pentru noile condiţii de utilizare ale aplicației.

Compania a amînat apoi, pînă la 15 mai, aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi că serviciul de mesagerie va împărtăşi mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.


Mai multe ţări, printre care şi Germania, au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate", a denunţat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat.

BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este „imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe".

„WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţămînt valabil", a declarat Monique Goyens.

„Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că serviciul de mesagerie respectă drepturile consumatorilor", a mai transmis Goyens.

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă.

Uniunea consumatorilor subliniază de asemenea că noile condiţii de utilizare ale WhatsApp sînt în curs de analizare de către autorităţile europene de protecţie a datelor pentru a stabili dacă sînt încălcări ale legislaţiei din acest domeniu.

BEUC regrupează 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?