Tot mai mulți consumatori utilizează serviciile de televiziune contra plată

Tot mai mulți consumatori utilizează serviciile de televiziune contra plată

Potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciilor de televiziune (TV) furnizate contra plată, în anul 2017, principalii indicatori ai acestei piețe au înregistrat creșteri ușoare în comparație cu anul 2016.

Astfel, numărul abonaților la serviciile TV contra plată a sporit cu circa 53,7 mii (+19,9%) și a alcătuit 323,7 mii, iar volumul total al veniturilor provenite din vînzările acestor servicii a crescut cu 7,7 mil. lei  (+5,1%) și a însumat 159,5 mil.lei.

Creșterea numărului total de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de sporirea bazei de abonați ai operatorilor de rețele IP TV. Numărul acestor abonați s-a majorat, în comparație cu anul 2016, cu 61,4 mii (+78,5%) și a alcătuit 139,5 mii. În același timp, numărul abonaților la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 7,6 mii (-4%) și a totalizat 184,2 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de locuitori ai republicii, a crescut cu 1,5 puncte procentuale și a însumat 9,1%.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 119 furnizori activi pe piața serviciilor TV contra plată, în anul 2017  56,9% din numărul total de abonați la aceste servicii au utilizat rețele TV prin cablu și 43,1 % - rețele IP TV. Aceleași date arată că  56,5% din abonați au recepționat semnalul TV în format digital, iar 43,5% - în format analogic.

Creșterea veniturilor provenite din vînzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vînzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Cifra de afaceri a acestor furnizori a crescut, față de  anul 2016, cu 10 mil.178,9 mii lei (+16%) și a însumat  73,9 mil. lei. În același timp, veniturile furnizorilor de servicii TV prin cablu au scăzut cu 2,4 mil. lei (-2,8%) și au alcătuit 85,6 mil.lei. În același timp, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată s-a micșorat cu 3,5% și a alcătuit 44,8 lei.

În perioada de referință, cei mai mari furnizori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: SA ”Moldtelecom” – 32,9%, SRL ”Sun Communications” – 23,5% și SRL ”TV BOX” - 13,1%. Cota cumulativă de piață a celorlalți 116 furnizori a fost de 30,5%.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load