TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Alimente care să nu le mănînci dacă ai artrită

Alimente care să nu le mănînci dacă ai artrită

Artrita, reumatismul sau artroza, care se manifestă prin sensibilitate crescută, dureri pronunţate şi rigiditate la nivelul articulaţiilor, precum şi inflamaţii, pot fi ţinute sub control şi cu o alimentaţie adecvată.

Nu doar analgezicele şi antiinflamatoarele te scapă de suferinţă, ci şi ce pui în farfurie.

“Frigul, umezeala şi modificările de temperatură afectează mobilitatea articulaţiilor, creşte riscul inflamaţiilor şi intensifică durerile, care se vor resimţi în special la nivelul coloanei, şoldurilor şi genunchilor. Alimentaţia este unul dintre factorii care înrăutăţesc simptomele artritei şi este bine de ştiut de ce trebuie să se ferească suferinzii”, explică dr. Daniela Stan, medic de familie.


Semnele de inflamaţie includ roşeată, umflarea articulaţiilor, senzaţie de căldură, rigiditate şi dureri articulare. Oboseala, febra, durerile de cap şi pierderea poftei de mîncare pot fi simptome ale inflamaţiei. Imobilitatea şi pierderea funcţiei articulaţiilor pot fi rezultatele inflamaţiei cronice. "

Makerii specifici inflamaţiei pot fi detectaţi în urma analizelor de sînge. Proteina C-reactivă este unul dintre makerii cei mai importanţi. Aceşti indicatori ai inflamaţiei ajută şi la prezicerea riscului de a dezvolta anumite tipuri de boli”, spune medicul. Stresul, alimentele care cresc brusc nivelul de zahăr din sînge: prăjituri, fursecuri, pîinea albă, sucuri, dezechilibrul aportului de grăsimi omega-3 şi omega-6, lipsa unui somn de calitate, toxinele din mediu, sînt doar cîţiva dintre factorii care contribuie la inflamaţia cronică.

Iată cîteva alimente care trebuie evitate:

Lactatele devin duşmanul artritei din cauza proteinelor, deoarece acestea agravează boala, avînd un efect iritant asupra ţesuturilor din jurul articulaţiilor. Iată cu ce le puteţi înlocui: fasolea, spanacul şi boabele de soia.

Carnea roşie este o sursă bună de fier şi de proteine, însă aceasta conţine acizi graşi Omega 6, care agravează durerile de articulaţii şi umflăturile.

Legumele care cresc pe timp de noapte, cum sînt cartofii albi, roşiile, vinetele, ardeii roşii şi ardeii iuţi, chiar dacă sînt sănătoase, nu sînt recomandate pentru consum persoanelor care suferă de artrită şi de boli autoimune, deoarece provoacă inflamaţii.

Alimentele prăjite trebuie evitate dacă suferi de artrită. Nici măcar în uleiuri vegetale nu este indicat, pentru că si acestea sînt bogate în acizi graşi Omega 6, care înrăutăţesc simptomele artritei. Dintre toate uleiurile vegetale, cel de măsline conţine cea mai redusă cantitate de Omega 6.

Băuturile dulci, inclusiv sucurile naturale din fructe care conţin zahăr natural, pot cauza inflamaţii în corp. Optează pentru apa plată şi ceaiuri din plante. De asemenea, poţi consuma sucuri naturale din fructe diluate cu cantităţi egale de apă, cu excepţia sucului de portocale.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load