O femeie va primi daune morale de peste 21 de mii de euro

O femeie va primi daune morale de peste 21 de mii de euro

Curtea de Apel Timișoara a decis, printr-o hotărîre definitivă, că hipermarketul Kaufland trebuie să îi plătească unei foste angajate daune morale de 100.000 de lei românești (peste 21.000 de euro) din cauza traumelor suferite în urma unui accident de muncă.


Accidentul s-a petrecut în anul 2013. În timp ce era pe scară pentru a aranja marfa pe raft, un coleg din raionul băuturi a lovit scara pe care se afla femeia cu transpaleta electrică. Scara s-a mișcat, iar femeia a căzut pe piciorul drept, suferind o fractură de calcaneu (unul dintre cele două oase care formează călcîiul).


După 6 luni de concediu medical, casiera s-a întors la serviciu, însă durerile nu au cedat. La o durată de muncă de peste 4 ore, fără a sta întinsă pe o poziţie orizontală, piciorul drept se umfla generînd o stare de durere accentuată. În decembrie 2016, casiera a fost supusă unei noi intervenţii chirurgicale. Pentru că durerile persistau, femeia a dat în judecată Kaufland în anul 2017, cerînd instanţei să oblige compania la plata unor daune morale de 300.000 de lei. Femeia a arătat că ”prin fracturarea calcaneului şi aplatizarea piciorului” i s-au ”înrăutățit condiţiile de viaţă” și ”nu mai are posibilitatea de a contribui la bunăstarea familiei sale”, mai notează sursa citată.


Judecătorii de la Tribunalul Arad au decis în favoarea femeii, admițîndu-i în parte solicitarea (au decis ca acesteia să îi fie plătită o despăgubire morală de 100.000 de lei). Curtea de Apel Timișoara a menținut decizia.


„Angajatorului îi incumbă o obligaţie de rezultat şi nu de diligenţă, context în care dacă unul dintre salariaţii săi a suferit un accident de muncă, se poate concluziona că măsurile luate pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor nu au fost corespunzătoare. Raportat la specificul activităţii societăţii pîrîte, aşa cum susţine reclamanta, securitatea angajaţilor putea fi asigurată prin instalarea unor piedici sau alte elemente ce puteau împiedica contactul dintre angajaţi, ori prezenţa în acest interval a altei persoane care să asigure evitarea oricărui accident”, a decis instanța.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load