15 alimente care îţi vor asigura o viaţă lungă şi sănătoasă

15 alimente care îţi vor asigura o viaţă lungă şi sănătoasă

Visezi la o viață lungă și sănătoasă? Atunci tot ce trebuie să faci este să consumi cîteva alimente care îți vor garanta că vei ajunge să le spui povești și strănepoților.


  1. Nuci


Nucile sînt pline de microelemente vitale pentru creierul și organismul tău. Mult grăsimi sănătoase sînt disponibile pentru a susține sistemul nervos al omului. Consumă cel puțin un sfert de cană de nuci pe zi pentru a da organismului tău mineralele necesare.


  1. Lămîi


Lămîile sînt cele mai recomandate dacă ai lipsă de Vitamina C. Flavonoidele din lămîi ajută la diminuarea celulelor canceroase și ajută la prevenirea unui număr mare de boli precum răceala.


  1. Broccoli


Broccoli este o sursă minunată de vitamina K, care ajută la întărirea oaselor. De asemenea ajută sistemul imunitar în lupta împotriva bolilor. Asigură-te doar că îl gătești corect.


  1. Fasole


Boabele de fasole sînt o sursă de proteine vegetale sănătoase. Acestea au fibre care ajută organismul să digere alte mîncăruri și nu sînt o sursă de grăsimi rele.


  1. Ciocolată neagră


Nu consuma batoane de ciocolată cu lapte, cu alune sau stafide. Mănîncă doar ciocolată pură și rămîi sănătoasă cu flavonoidele și acizii din cacao care lipsesc de obicei din organismul tău.


  1. Roșii


Diferitele tipuri de roșii sînt minunate în lupta împotriva celulelor canceroase. Ele oferă corpului tău ingredientele necesare pentru îmbogățirea sîngelui. Fiecare persoană ar trebui să consume cel puțin o roție mare pe săptămînă.


  1. Somon


Dacă nu ești vegetariană atunci asigură-te că incluzi în dieta ta și somon bogat în proteine. De asemenea el îți oferă grăsimi sănătoase pe care nu le vei găsi în altă parte.


  1. Avocado


Dintre toate fructele posibile, avocado pare să fie cea mai sănătoasă opțiune. Este bogat în vitamine și microelemente care te mențin sănătoasă. S-a demonstrat că acest fruct scade riscul infarcturilor.


  1. Usturoi


Dacă nu mănînci usturoi proaspăt atunci te afli într-un risc permanent. Usturoiul ajută la uciderea unor microorganisme periculoase și îți păstrează corpul curat de viermi intestinali. De asemenea îți îmbunătățește sistemul imunitar.


  1. Fructe de pădure


Toate fructele de păsure sînt minunate. Este recomandat să le consumi în sezon, dar și cele congelate sînt o alternativă bună. Oricum, atunci cînd fructele sînt gătite își pierd aproape toate proprietățile.


  1. Spanac


Această legumă verde conține o cantitate enormă de luteină. Spanacul ajută la protejarea sistemului imunitar și a vederii. Luteina joacă un rol major în ovulație și la posibilitatea de a deveni părinte.


  1. Ulei de măsline


Alături de toate tipurile de ulei, uleiul de măsline este plin de grăsimi, acizi și flavonoive sănătoase. Ajută la îmbunătățirea sănătății inimii și la constuirea unor vase de sînge elastice și puternice. Asigură-te că îl incluzi în dieta ta zilnică.


  1. Iaurt


Laptele proaspăt ar trebui consumat zilnic. Dar iaurtul este perfect pentru toată lumea. Ajută la crearea și întreținerea microflora organismului și ajută la digfestia alimentelor pe care le consumi.


  1. Ouă


Albușul de ou este plin de proteine. Gălbenușul se spune că este rău pentur sănătatea noastră. Totuși, protivit unor studii recente, dacă mănînci albușul și gălbenușul împreună este mult mai sănătos decît dacă ai consuma doar albușul.


  1. Fructe uscate


Aceste fructe sînt recomandate mai ales în sezonul rece, atunci cînd frcutele proaspete nu sînt disponibile. Frcutele uscate au o mulțime de microelemente și vitamine. De asemenea ele ajută la întărirea sistemului imunitar pe parcursul lunilor reci din an.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load