Cum ne alimentăm corect în perioada verii

Cum ne alimentăm corect în perioada verii

De cele mai multe ori, din cauza modificărilor din programul zilnic, ne confruntăm cu stări tranzitorii, neplăcute, ale tractului intestinal.


Schimbarea alimentației şi a orelor de masă, faptul că facem mai puțin sport, nu ne hidratăm suficient, duce la un disconfort al organismului. Iată de ce, este indicat să ajungem la o sala de sport, să facem mișcare dimineața, înainte de a începe programul de lucru, să ducem un mod activ de viață. Este bine ştiut că 30 de minute pe zi ne ajută să ne menţinem în formă și să fim sănătoşi.


Chiar dacă o alimentație sănătoasă este împiedicată de tentațiile întîlnite la tot pasul, există și soluții eficiente. Astfel, trebuie să încercăm să consumăm la fiecare masă legume de sezon, cantități mici de proteine animale și să apelăm în mod regulat la gustări pe bază de iaurt cu probiotice.


E firesc să avem pofte, însă e important să le satisfacem cu alimente sănătoase. De exemplu, în loc de paste cu un sos greu de brînză, putem opta, cu ușurință, pentru o rețetă ușoară cu roșii și usturoi, acompaniate de o salată verde. La fel, în loc de înghețată şi frappe, ne putem bucura de un iaurt răcoritor cu gust delicios de fructe, care nu doar potolește foamea, ci ajută organismul să-și regleze flora intestinală.


În loc de produse de patiserie, dimineața, vom savura un mic dejun cu cereale integrale și iaurt, care țin de foame mai mult timp, datorită fibrelor și proteinelor care reglează tranzitul intestinal, dar şi datorită bacteriilor probiotice, plus că reprezintă o excelentă sursă de vitamina D. Alimentele cu efect răcoritor, care trebuie să existe pe masa noastră, în această perioadă caniculară, sînt zarzavaturile cu frunze verzi (spanacul, salata verde, varza), legumele care au un conținut scăzut de amidon (fasolea verde și galbenă, conopida, broccoli, dovleceii, ciupercile, castraveții) și, nu în ultimul rînd, fructele proaspete de sezon (în special pepenele roșu, căpșunile, coacăza, afinele, zmeura, caisele și vișinele). Gustul rafinat al acestor alimente poate fi îmbunătățit prin adăugarea unor ingrediente la fel de proaspete și răcoroase, cum sînt lămîia, busuiocul, pătrunjelul și menta.


O atenție deosebită trebuie să oferim și temperaturii lichidelor consumate. Lichidele extrem de reci, pline de gheață sau înghețata nu sînt cea mai bună soluție de a ne răcori. Senzația de rece e doar în gură, însă stomacul e cel care suferă mai apoi, acesta se contractă și își încetinește digestia, producîndu-se astfel probleme la nivel gastro-intestinal.


Așadar, e bine de reţinut: alimentele trebuie combinate într-un anumit fel, dacă ne dorim ca organismul nostru să fie un învingător în lupta cu sezonul zilelor toride!


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load