Fructe moldovenești, într-o mare rețea de magazine din România

Fructe moldovenești, într-o mare rețea de magazine din România

Producătorii moldoveni au livrat primele fructe unuia din cei mai mari distribuitori cu amănuntul din România – Auchan Retail România, relatează NOI.md.

Potrivit unui comunicat al PNUD Moldova, primul camion de fructe proaspete în rețeaua de comerț Auchan Retail România l-a expediat compania Ionextrans SRL din raionul Ialoveni. Livrarea este rezultatul eforturilor comune ale membrilor Asociației Moldova Fruct și PNUD Moldova de diversificare a piețelor de export și a categoriilor de cumpărători pentru fructele moldovenești, dar și al participării, în toamna anului 2016, a peste 10 producători și exportatori de fructe din cadrul Asociației, cu un stand comun, la expoziția Indagra Food, ceea ce le aduce roade bogate producătorilor de fructe locali.

Interacțiunea cu reprezentanții distribuitorului francez, stabilită atunci, a continuat cu vizite la livezile și facilitățile de ambalare din cadrul Asociației.

„Ne-am stabilit obiectivul să mărim în fiecare an cota de export pe piețele alternative, iar în acest sezon ne-a reușit să exportăm pe piața Uniunii Europene. E un drum ambițios, dar inevitabil, iar primul succes ne dă și mai multă încredere în calitatea produselor moldovenești și valoarea lor pe plan global”, afirmă Ion Ionaș, directorul Ionextrans SRL.

Primii struguri și prune proaspete au apărut pe rafturile magazinelor la sfîrșitul lunii octombrie 2017. Companiile planifică să extindă cooperarea și pentru categorii noi de fructe.

Auchan Retail România deține 33 de magazine format hipermarket și urmează să deschidă cîteva sute de magazine de proximitate. Această categorie de magazine va comercializa categorii noi de produse, printre care și gustări porționate din fructe, segment în care producătorii de fructe din Moldova au deja experiență.

„Dezvoltarea sectorului fructelor proaspete, care este unul dintre cele mai dinamice, contribuie substanțial la dezvoltarea locală, atît datorită noilor locuri de muncă, cît și investițiilor adiționale în explorarea tehnologiilor moderne. Diversificarea piețelor de export pentru producția autohtonă prezintă o prioritate cheie pentru dezvoltarea sectorului. Modelul actual de business a celor mai performanți producători este axat pe valorificarea oportunităților pe piețe noi, precum și eforturi continue la compartimentul inovare", afirmă Dumitru Vasilescu, manager de proiect la PNUD Moldova.

Participarea producătorilor și exportatorilor de fructe la ediția din 2016 a expoziției târg Indagra Food a fost asigurată de proiectul „Dezvoltarea afacerilor inovative pentru o creştere economică durabilă la nivel local” al PNUD Moldova, cu suportul Guvernului României și membrilor Asociației Moldova Fruct.

 

 

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load