Un student a descoperit o nouă specie de ciuperci

12 mai. 2023,, 06:00   Ştiinţă şi IT

Un student din Africa de Sud a descoperit o specie de ciuperci, necunoscută pînă acum științei, în timp ce se plimba într-o rezervație naturală.

Studentul în vîrstă de 22 de ani din Witwatersrand a ieșit la plimbare împreună cu prietenul său pentru a studia biodiversitatea din regiune. În acest timp, au observat o ciupercă neobișnuită care nu putea fi identificată din descrierile disponibile în literatura de specialitate.

Studentul a colectat mostre din ciupercă și le-a trimis la un centru de cercetare pentru examinare. Ca urmare, s-a constatat că este vorba de o nouă specie de ciupercă nemaiîntîlnită anterior în regiune.

Descoperirea a stîrnit un mare interes în comunitatea științifică și în rîndul pasionaților de ciuperci. Oamenii de știință intenționează să continue să studieze această specie de ciuperci pentru a înțelege mai bine proprietățile și posibila sa importanță în ecosistem.

Studentul speră că descoperirea sa va contribui la atragerea atenției asupra conservării resurselor naturale și a biodiversității acestora. El a remarcat că multe specii de organisme vii sînt încă necunoscute, iar acest lucru oferă mari posibilități pentru cercetări viitoare.