Un băiat de 8 ani, aflat în vacanță cu familia, a găsit un dinte uriaș de Megalodon

25 aug. 2022,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Un copil în vîrstă de 8 ani, pasionat de activități în aer liber, a găsit un dinte de rechin fosilizat de la o specie dispărută de mult timp, în timp ce se afla în vacanță cu familia în Carolina de Sud la începutul acestei luni.

Riley Gracely din Lebanon, Pennsylvania, a călătorit în vacanță în Myrtle Beach, S.C., împreună cu tatăl său, Justin Gracely, mama sa, Janelle Gracely, și fratele său, Collin, în luna august. În timpul călătoriei, familia s-a oprit la Palmetto Fossil Excursions, un centru educațional de expediții de vînătoare de fosile din Summerville, Carolina de Sud.

Acolo, Riley, care are 8 ani, „se plimba pe lîngă bazele acestor grămezi de pietriș și pămînt și a observat ceea ce credea că este marginea unui dinte”, a declarat Justin Gracely, tatăl copilului, într-un e-mail pentru Fox News.

„Suntem atît de mîndri de Riley”

„Atunci cînd l-a scos, a fost foarte încîntat”, spune, mîndru, tatăl. Riley descoperise un dinte angustidens de 4,75 inch. „Suntem atît de mîndri de Riley”, a adăugat Justin Gracely.

Tatăl a spus că personalul de la Palmetto Fossil Excursions i-a explicat semnificația descoperirii lui Riley, care se pare că a ieșit în evidență datorită „speciei, dimensiunii și stării sale”.

Angustidens au fost un rechin preistoric megatodens care a trăit aproximativ 33 de milioane pînă la 22 de milioane de ani în timpul epocilor Oligocen și Miocen.

Acest lucru este conform Mindat.org, o bază de date de minerale nonprofit și un site de referință mineralogică găzduit de Institutul Hudson de Mineralogie din Keswick, Virginia.

Cea mai mare specie de rechin care a trăit vreodată

Experții cred că angustidens erau o rudă apropiată a megalodonilor, un rechin preistoric dispărut despre care se spune că ar fi cea mai mare specie de rechin care a trăit vreodată, concluzie pe care oamenii de știință au tras-o pe baza fosilelor descoperite de atunci.

Megalodonii ar fi trăit în urmă cu aproximativ 23 de milioane pînă la 3,6 milioane de ani, în timpul epocilor Miocen și Pliocen timpurii.

„FELICITĂRI!!!!!!! Acest tînăr tocmai a marcat un dinte Angustiden de 4,75” în grămezile noastre Premium Gravel Layer în timpul unei săpături pe uscat!!!”, a scris grupul Palmetto Fossil Excursions într-o postare pe Facebook pe 11 august.

„Din nou, felicitări, puștiule! Cu adevărat descoperirea vieții tale!!!”, a mai scris grupul.

„Faceți cunoștință cu un viitor paleontolog!”

Un comentator, reacționînd la postarea despre descoperirea lui Riley Gracely, a scris pe Facebook: „Atît de prețios! Are deja dragostea pentru fosile!”.

O altă persoană a scris: „Faceți cunoștință cu un viitor paleontolog! Bună treabă, tinere!”

Justin Gracely, tatăl lui Riley Gracely, a mai declarat pentru Fox News Digital că fiul său este un pescar pasionat care iubește știința și activitățile în aer liber.

„Colecția lui este încă în stadii incipiente, așa că o păstrează deocamdată, dar cine știe în timp”, a scris Justin Gracely. „Ar fi frumos ca și alții să se bucure de ea”.

Tatăl a mai adăugat că băiatul „am găsit probabil 7 sau 8 specii de dinți în total”.

Soții Gracely se bucură de vînătoarea de fosile în familie

Soții Gracely se bucură de vînătoarea de fosile în familie și au făcut excursii în pîrîuri, săpături uscate și alte săpături premium în grămezi de pietriș.

„Acesta a fost al treilea an consecutiv în care am făcut excursii cu acest echipament și au fost cei mai buni”, a scris Justin Gracely. „Mi-aș dori să fi avut aceste excursii cînd eram mai tînăr, pentru că este o explozie”.

El a continuat: „Ne petrecem vacanța în Myrtle Beach în fiecare vară, așa că, de cînd Riley și fratele său Collin au putut să meargă, ne-am dedicat căutării acestor comori pe plajă. Este ceva de care se poate bucura oricine, indiferent de vîrstă”.