Rîul Nil este de șase ori mai ”bătrîn” decît credeau geologii

14 noi. 2019,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Școala de Științe Geologice a Universității Jackson au descoperit că vîrsta rîului Nil este de aproximativ 30 de milioane de ani. Aceasta înseamnă că el este de șase ori mai în vîrstă decît se credea anterior.

Suprafața bazinului râului Nil este de 3 349 mii de km pătrați. Direcția practic neschimbată a Nilului timp de multe milioane de ani a rămas pînă acum un mister geologic.

Oamenii de știință au urmărit istoria geologică a Nilului, studiind roci vulcanice antice din zonele muntoase ale Etiopiei și comparîndu-le cu sedimentele din Delta Nilului. Analiza a arătat că etiopienii din zonele muntoase au rămas la aceeași înălțime milioane de ani datorită sprijinului rocii de manta de jos.

Studiul a arătat că dacă nu ar fi fost sprijinul rocilor de manta, Nilul și-ar fi întors cursul spre vest cu cîteva milioane de ani în urmă, ceea ce ar afectat foarte mult dezvoltarea și migrația strămoșilor oamenilor.