Microplasticul ucide celulele imune

27 dec. 2020,, 22:32   Ştiinţă şi IT

Impactul microplasticului asupra sănătății umane este un subiect actual, dar puțin studiat deocamdată. Oamenii de știință din Olanda bat alarma: potrivit studiului acestora particulele de plastic omniprezente au o influență distrugătoare asupra imunității.

În ultimii ani poluarea cu plastic a căpătat proporțiile unei crize globale. Savanții nu au dubii că plasticul ar fi dăunător pentru ecosistemele maritime, însă impactul acestuia asupra sănătății omului a fost puțin studiat, relatează hightech.plus.

Experții de la Universitatea Utrecht, despre activitatea cărora a relatat Inhabitat, susțin că microplasticul ar putea fi periculos pentru sistemul imun. În cadrul experimentelor savanții au dovedit că celulele imune care atacă particulele de plastic cu diametrul de mai puțin de 5 mm se deteriorează de 3 ori mai des decît în cazul absorbției bacteriilor și altor corpuri străine.

Plasticul se desparte ușor în fragmente mici care nu se descompun și ușor se răspîndesc cu apa și aerul. Ele sînt suficient de mici pentru a ocoli sistemele de filtrare moderne și a ajunge în apa potabilă. Cercetătorii se tem că în cazul consumului apei poluate microplasticul ar putea penetra pereții intestinului și ajunge în sînge.

Rezultatele noului studiu ne fac să ne gîndim la legătura între poluarea cu plastic și bolile sistemului imunitar. Specialiștii preconizează o analiză de proporții care va oferi o viziune mai amplă asupra problemei.