Fizicienii propun să răcească clima pe Pămînt

12 apr. 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA) din SUA au propus o nouă abordare în lupta împotriva încălzirii globale, concentrîndu-se pe vapori de apă, care joacă un rol cheie în efectul de seră.

Metoda, numită "deshidratare stratosferică intenționată", implică introducerea de cristale microscopice de gheață sau nuclei de condensare în stratosferă pentru a reduce concentrația de vapori de apă.

Un articol publicat în revista Science Advances discută această metodă, care vizează creșterea radiației de undă lungă emisă prin reducerea vaporilor de apă din atmosferă. Mecanismul constă în introducerea acestor nucleatori, formatori de gheață, în partea tropicală a stratosferei, ceea ce duce la formarea de gheață și ulterior la căderea sub formă de precipitații.

Cercetătorii subliniază că această metodă nu reprezintă o soluție completă la problema încălzirii globale, dar poate fi un complement la măsurile climatice existente. Ei notează că trebuie luate în considerare obstacolele tehnice și efectele secundare în evaluarea acestei strategii.

Noua abordare în lupta împotriva încălzirii globale deschide noi perspective și necesită cercetări suplimentare pentru a evalua eficacitatea și potențialele consecințe ale acesteia.