A fost descoperită o nouă specie de titanosaur

23 feb. 05:00   Ştiinţă şi IT

Paleontologii chinezi au descoperit un schelet parțial păstrat al unui dinozaur uriaș. Acesta a trăit în Cretacicul târziu, acum 72-66 milioane de ani.

Oasele au fost găsite în formațiunea Nanxiong (provincia Jiangxi). Scheletul era format din șapte vertebre cervicale și dorsale anterioare, precum și din câteva coaste, transmite gismeteo.ro

Pe baza acestor fragmente, oamenii de știință au stabilit că titanosaurul descoperit este o specie necunoscută de știință. I s-a dat numele științific Jiangxititan ganzhouensis.

«Jiangxititan ganzhouensis este unic printre titanosauropodele asiatice», au notat cercetătorii. În timpul studiului, aceștia au observat structura specială a proceselor spinoase cervicale și dorsale.

Formațiunea Nanxiong este un «depozit» bogat în diverse rămășițe de vertebrate, inclusiv theropode, ornithopode, crocodili, broaște țestoase, șopârle și mamifere. De asemenea, un număr imens de ouă de dinozaur s-au păstrat acolo.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că specia Jiangxititan ganzhouensis a apărut relativ târziu. Această descoperire a ajutat la o mai bună observare a diversității titanosaurilor din perioada cretacică, informează Historical Biology.