Transnistria stiri: 1434
Preşedintele stiri: 4030

Serghei Orlov: ”Anul acesta concursul Eurovision va fi cu totul altul”

21 apr. 09:30   Interviuri
7501 1

Anul acesta concursul Eurovision 2024 promite să vină la pachet cu foarte multe surprize, iar asta nu doar datorită melodiilor și artiștilor care vor urca pe scenă, dar și regulilor de joc care au fost schimbate.

Cea de-a 68-a ediția a concursul Muzical Eurovision 2024 va avea loc la Malmö Arena din Suedia. Primele două semifinale vor avea loc pe 7 și 9 mai iar marea finală pe 11 mai 2024.

În acest an, Republica Moldova va fi prezentată de Natalia Barbu cu melodia ”In the Middle”.

Ce surprize ne pregătesc organizatorii celui mai important eveniment muzical din lume, dar și ce schimbări de regulament au fost făcute în cadrul ediției din acest an, am aflat de la producătorul muzical Serghei Orlov care ne-a oferit toate detaliile într-un interviu exclusiv pentru redacția Noi.md.

***


Eurovision este un concurs de cîntece sau este, totuși, un concurs de spectacol?

Este și un concurs de vocal, și un concurs de spectacol, și un concurs de poveste, și multe altele. În primul rînd, este un concurs de cîntece. Așa și se numește - Eurovision Song Contest, și pe primul plan este pus cîntecul, iar apoi toate celelalte.

În acest an s-au introdus foarte multe schimbări în regulament, în organizare și așa mai departe. Ce ne puteți spune despre asta?

În primul rînd, s-a schimbat metoda de votare. Acesta este cel mai important lucru. Pentru al doilea an, juriul nu va mai participa la semifinale. În ambele semifinale votează doar spectatorii. De anul trecut, poate vota întreaga lume, care este unită într-o singură țară. Adică, întreaga lume este o singură țară în ceea ce privește voturile.

Dar cea mai importantă schimbare din acest an este evoluția țărilor din grupul Big Five în timpul semifinalelor. Acest lucru nu s-a mai întîmplat înainte, întotdeauna se arătau fragmente de imagini de la repetiții, dar anul acesta va fi un spectacol complet al tuturor celor cinci țări fondatoare ale Eurovision Song Contest. Și asta schimbă destul de mult lucrurile.

Pentru că atunci cînd aproape că nu erau văzute înainte de finală, acestea aveau mai puține șanse de a cîștiga, deși cîștigau foarte des. Iar acum vor fi arătate în întregime și vor avea aceleași șanse în semifinale ca toți ceilalți. Și acest lucru schimbă puțin regulile jocului. În plus, acestea evoluează în semifinale, dar pentru ele nu votează. Este așa un fel de inovație ciudată.

Dar și cum au fost plasate între artiști este foarte important. Pentru că, ei bine, prestația puternică a Suediei în fața Nataliei Barbu nu este tocmai un lucru benefic pentru Moldova.

Cum credeți, care sînt șansele reale ale Nataliei Barbu de a cîștiga, desigur, nu primul loc, dar măcar de a ajunge în top 10?

Nu putem spune nimic acum, pentru că totul se decide după prima repetiție. Noi nu cunoaștem cîntecele, nu știm ce se va întîmpla. Nu știm dacă ea a găsit bani pentru deplasare, cîți bani a găsit pentru deplasare, ce fel de show își poate permite, ce efecte își poate permite. Multe lucruri depind de asta. Pînă acum ea a fost la două concerte de dinaintea concursului, unde doar a urcat pe scenă și a cîntat cîntecul. Nu știm ce fel de spectacol a fi, ce se va întîmpla. Așa că e greu de spus cu adevărat.

Ați spus că Eurovision este un concurs de cîntece. Pe o scară pînă la zece, ce notă ați acorda cîntecului Nataliei Barbu?

Este un cîntec ca cîntecul, este bun. Dar cum va fi cîntecul în cadrul show-ului, nu mi-e foarte clar.

Show-ul pe care l-am avut la selecția națională nu a fost rău deloc. Acum sînt un pic alte vremuri și alte cîntece cuceresc lumea, după părerea mea. În general, show-ul selecției noastre, din punct de vedere al producției, al culorii, al sunetului, al scenei, este din ce în ce mai bun de la an la an. Acesta este un mare merit, de fapt, al Teleradio Moldova și în plus - uitați-vă pe site. Îmi amintesc anii cînd site-ul nu funcționa normal. Deja de cîțiva ani, site-ul funcționează foarte bine. Poți vedea toate melodiile, poți citi regulamentul, ceea ce este foarte important. Toate evenimentele care au loc aici sînt reflectate imediat.

Cred că este un lucru foarte bun. Producția și organizarea întregii acestei povești. Totul este grozav. Altceva este că, pînă nu mergi acolo la Eurovision (eu deja am fost acolo de multe ori), nu înțelegi ce vor vrea de la tine.

Ați întrebat despre voce. Este important, dar nu este deloc cel mai important lucru. În legătură cu show-ul, el, de asemenea, este important, dar nu poți ajunge departe doar cu show-ul dacă nu ai un cîntec, dacă nu ai voce. Este ca un lego din piese mici, mici. În principiu, totul în lume este făcut din detalii. Asta e tot ce pot să spun. Așa că vom vedea. Nu este un cîntec rău, dar nu este pentru ziua de astăzi, după părerea mea.

Mereu se vorbește despre faptul că Eurovision este un concurs geopolitic. Toată lumea votează întotdeauna pentru vecinii lor, pentru prietenii lor și așa mai departe. Poate fi rupt cumva acest cerc vicios, astfel încît o țară mică, precum Moldova, de exemplu, să poată cîștiga într-o zi, în viitorul apropiat, primul loc?

Sînt foarte multe țări care nu au cîștigat primul loc. Mult mai bogate decît noi, mult mai mari și mult mai avansate în muzică, probabil. Deși noi avem artiști foarte buni și am obținut succese mari la Eurovision. Sînt foarte puține țări care au ocupat primele trei locuri, de fapt. Dar există lideri acolo - Suedia, de exemplu, care aproape întotdeauna, cu excepția anului 2010, a ajuns în finală.

Ideea este că organizatorii au anumite pîrghii, o anumită influență asupra rezultatului final, mi se pare. Pentru că juriile judecă finala nu în timpul finalei, ci cu o zi înainte. Nu multă lume știe despre acest lucru, dar este adevărat. La repetiția generală, exact cu o zi înainte de concertul final, are loc votul juriului. În plus, votul publicului are loc deja în timpul concursului. Apropo, o mare schimbare în acest an este că publicul nu va aștepta să cînte toți artiștii, ci va putea vota, poate, pentru primul artist. Încă nu-i cunoști pe toți interpreții, dar poți deja vota. O astfel de decizie este destul de stranie. În plus, bineînțeles, există o abordare, după părerea mea, foarte selectivă față de cîștigători în ceea ce privește cît de posibilă este organizarea finalei în această țară.

Există atît de multe condiții pentru acest lucru. Trebuie să existe o platformă de desfășurare la o anumită scară, pe care, din păcate, noi nu o avem. Nu ne putem permite să construim un nou palat pentru Eurovision, așa cum a făcut Azerbaidjanul, de exemplu. La Malmö, același lucru a fost făcut, de fapt, dacă îmi amintesc bine, în 2012. Deci, toate aceste nu sînt atît de ușor de realizat. Ei trebuie să fie siguri că Eurovision Song Contest va fi organizat bine în această țară. Și au fost multe momente în care Eurovisionul a fost fie transferat, fie în ultimul moment a fost totuși organizat acolo, dar cu mari, mari dificultăți.

Îmi amintesc de anul 2006, cînd a participat Zdob și Zdub, prima prestație a Moldovei, pînă în ultima zi nu a fost foarte clar dacă concursul Eurovision va avea loc la Kiev sau nu. Voiau să-l mute în Suedia, pentru că Suedia era întotdeauna pregătită. Pentru că au existat probleme foarte mari cu organizarea. Și, bineînțeles, orice organizator nu își dorește astfel de probleme. Dar Moldova a fost în primii trei, Moldova a fost în primii șase, Moldova a fost în primii șapte, Moldova a fost a zecea. Acesta este un rezultat foarte bun. Țările mari, Belarus, de exemplu, mult mai des nu ajung în finală decît Moldova. Nici Moldova nu ajunge în finală în fiecare an, dar, în general, oricine evoluează din partea Moldovei, oricine ajunge la concurs, trebui să primească o stea în piept, inclusiv Natalia Barbu în acest an.

Dacă ne vom uita la planul general al prestației Republicii Moldova la Eurovision, în opinia dumneavoastră, care cîntec a fost cel mai bun?

Aceasta nu este opinia mea, ci a întregii lumi. Da, "Bunica bate toba" a fost foarte tare, dar există un fenomen care a devenit un meme în toată lumea și continuă să fie, iar această nebunie durează de 14 ani. Desigur, este vorba de Sunstroke Project & Olia Tira - Run Away, și acest lucru este fenomenal. Există foarte multe reportaje, începînd cu BBC pînă la orice site al Eurovision. Prestația solo la saxofon a intrat în cartea recordurilor Eurovision. Eu am fost la Stockholm în acest muzeu al Eurovision, acolo unde este și muzeul Aba, unde pe ecran se învîrt mereu recordurile Eurovision și la fiecare 10 minute vezi Sunstroke Project și Olia Tira, nu în anul în care au ieșit pe locul trei la Kiev 2017, ci în anul în care au ieșit pe locul 22. Dar ei au devenit eroii nu doar ai Moldovei, jumătate din populația Moldovei avea pe telefoane drept ringtone melodia Runa way. Îmi amintesc foarte bine acest lucru. Și a fost cu adevărat grozav. Este destul să te uiți la vizualizările de pe site-ul oficial al Eurovision. Pînă și acum, cîntecul Run away este în top în fiecare lună. În fiecare lună de atunci el este în top-10, top-12, sau top-7. Este clar că oamenii urmăresc mai mult anul acela, toată lumea este interesată, sînt milioane de fani. Acest lucru s-a întîmplat cu 14 ani în urmă, însă cîntecul este și acum în top.

Aș vrea, totuși, să vorbesc despre succesul înregistrat de Sunstroke Project, cînd au ajuns pe locul trei. Înainte de a merge la Eurovision, foarte mulți spuneau că nu cred în ei. Pentru ca apoi ei să revină acasă ca învingători.

Din nou, este vorba de foarte, foarte mulți factori. Istoria este foarte importantă. Ei erau deja eroi la Eurovision cînd au mers la Kiev.

Ce a fost pe scenă? O nuntă! O nuntă pentru oricine, nu contează din Moldova, America, Marea Britanie sau Olanda, sau orice altă țară, este un lucru sfînt, pentru toate generațiile. Ei au atins un punct sensibil cu acest cîntec pentru că era vorba despre ceva. În plus, era și o istorie în spatele ei. Dacă vă amintiți, cînd a fost semifinala, gazda s-a apropiat de ei în Greenroom și Epic Sax Guy Sergei Stepanov a cîntat un fragment din Run away. Sala era deja încinsă, doar că nu se vota încă. Povestea - în primul rînd, plus momentul care merită o super mențiune în toate cărțile de istorie ale Eurovisionului - nimeni nu mai făcuse o nuntă la Eurovision. Dar aici o nuntă. Se aruncă buchete de flori, mirese, miri în costume de nuntă, practic. Plus dansul, alcătuit de un coregraf. Au fost o mulțime de puzzle-uri care s-au pus cap la cap. De data asta existat fost bani. Plus este vorba despre Kiev, căci pînă la urmă sînt vecinii noștri, prietenii noștri și este întotdeauna mai ușor. De ce puțină lume atrage atenție asupra faptului că la Kiev artiștii moldoveni au ocupat cele mai bune locuri în toți anii Eurovisionului? A fost locul șase - Zdob și Zdub și locul trei - Sunstroke Project. În ambele cazuri a fost la Kiev. Aici este o cu totul altă atmosferă.

Care credeți că a fost cel mai mare fiasco al Moldovei de-a lungul anilor?

Nu cred că a existat vreodată un adevărat fiasco. Chiar și în cazul acelor fete sau băieți care nu au ajuns în finală. Pentru mine a fost un fiasco faptul că din partea Moldovei la concurs a participat un artist care nu este din Moldova. Pentru mine acesta a fost principalul fiasco. Convingerea mea profundă este că noi avem destui artiști de-ai noștri în fiecare an la preselecții, pentru ca la Eurovision din partea Moldovei să meargă anume un cetățean al Moldovei. Sau măcar în duet cu cineva, dar trebuie să fie cineva din Moldova.

Un alt lucru este că puțini participanți, de exemplu, la preselecția națională, își pot permite această deplasare, pentru că este foarte scumpă. Și în regulamentul nostru este stipulat că toate cheltuielile pentru călătorie, în cazul în care cîștigă selecția națională, sînt suportate de artist.

Este un paradox, dar la noi așa este. Avem o țară săracă și se pare că statul nu-și poate permite acest lucru. Deși statul ajută într-un fel. Din cîte știu, și Natalia a fost ajutată în această deplasare, deși suma de bani nu acoperă nici jumătate din necesar, dar oricum e bine.

Dar la selecție era o grămadă de tineri care habar n-aveau despre ce este vorba. Și aceasta este, de fapt, o mare problemă. Dacă în acest scop ar fi fost alocați măcar ceva banii din bugetul de stat, nu știu, o sumă minimă care este necesară măcar pentru deplasările de promovare și punerea în scenă a numărului, atunci am putea vorbi despre asta, că totul este posibil și că poți cîștiga această preselecție.

Cînd citești regulamentul, îți dai seama că ai nevoie, în linii mari, de 50-60 de mii de euro doar pentru a merge acolo, pentru a plăti pentru hotel, zboruri, pentru a merge la cîteva concerte înainte de Eurovision, care sînt foarte importante, pentru că la aceste concerte te recunosc jurnaliștii și fanii.

O vedetă este creată, desigur, în primul rînd de mass-media. Și plus baza de fani, care votează pentru bani, achiziția de bilete și așa mai departe, și așa mai departe. Și acestea sînt deplasări foarte importante. Din păcate, anul acesta, înțeleg că nu vor fi toți, căci Israelul, din motive evidente, nu va organiza o petrecere, dar Natalia a fost deja la Londra, a fost la Madrid. Adică aceste concerte au loc și un număr mare de oameni se adună la ele. Pe 19 aprilie vom merge la Oslo pentru un astfel de concert mare pre-eurovision unde vor fi Sunstroke Project, Lidia Isac, Emilia Deforrest, Rybak, foarte mulți cîștigători și unii dintre participanții de anul acesta, Suedia, Norvegia, toți vor fi acolo.

Selecția națională din acest an s-a încheiat cu un scandal, pentru că pe primul loc s-a clasat și Natalia Barbu, și Valeria Pașa, dar organizatorii au decis că la concurs va merge, totuși, Natalia Barbu. Ce părere aveți despre această situație? Cît de corectă a fost această decizie?

Înțelegeți, scandalul de după selecția națională pentru Eurovision nu este un eveniment unic. Fiecare selecție pentru Eurovision este însoțită de un fel de scandal mai mare sau mai mic ca înălțime, adîncime, lățime, longitudine. Anul acesta nu a fost o excepție. Întotdeauna, conform regulilor marii finale a Eurovision, are un avantaj mai mare artistul care a fost votat de public. În regulamentul nostru din acest an a fost scris că în caz de egalitate de puncte, organizatorii au dreptul să stabilească cîștigătorul. Și organizatorii au decis. Dacă susțin sau nu - în acest caz 50 la 50. Nimeni nu știe ce se va întîmpla mai departe, vom vedea. După părerea mea, "Anti-Princess" a fost un cîntec cu mai multe șanse de a cîștiga. Nu voi spune că este perfect pentru Eurovision, dar este mai actual.

Piesa Nataliei a scris-o ea însăși, iar dacă în prima versiune mai exista un coautor, un nume străin, acum cîteva zile a fost lansată o versiune mai lejeră, unde drept autor este menționat doar numele Nataliei Barbu. Interesant, de ce? Apropo, varianta acustică sună foarte bine. Natașa a scris singură melodia, acest lucru e foarte bine pentru imagine, pentru artist că face totul singur, e cool. Piesa "Anti-Princess" a fost realizată de profesioniști care au lucrat cu Pasha Parfeni, Dj Fox - Andrei Vulpe. Este mai la modă aș spune, mai modernă, iar în ultimii ani Eurovisionul a devenit din ce în ce mai la modă, mai muzical.

Dacă mai înainte, cu vreo 20 de ani în urmă, el era numit un concurs al gospodinelor, acum este un concurs foarte la modă, unde o mare importanță îl are cîntecul. Și cîntecul poate fi absolut diferit. În fiecare an, mulți fac greșeala și alcătuiesc un cîntec asemănător cu cel din anul precedent. Anul acesta Croația participă cu un cîntec asemănător cu cel al Finlandei de anul trecut, ca vibrație, ca atmosferă, ca sens și este pe locul 1 în cladsamente. Dar nu este deloc sigur că va cîștiga, pentru că un cîntec asemănător a fost anul trecut și finlandezul a fost minunat, dar acest cîntec nu este pentru juriu, or în finală judecă și juriul, și publicul. Anul trecut, publicul l-a pus pe locul 1 și tot stadionul a fost pentru el. Și a fost pur și simplu o nebunie. Iar Loreen a avut un cîntec și pentru juriu, și pentru public, și a avut și o istorie frumoasă, pentru că deja cîștigase Eurovisionul. Și tactica ei și-a spus cuvîntul, în primul rînd show-ul a fost grozav. Suedezii nu puteau să facă un show mai prost decît la selecția lor, care se numește Melodifestivalen și care este mai frumos decît Eurovisionul din punct de vedere al punerii în scenă, al numărului de prestații făcute foarte profesionist.

Care sînt cele 3 țări care ar putea ajunge cu adevărat pe primele locuri?

Iarăși, noi nu am văzut toate prestațiile. De exemplu, mie mi-a plăcut foarte mult cîntecul Belgiei. El nu fusese interpretat live. Dar după ce a fost cîntat live la Londra, a devenit clar că nu va ajunge sus, deși cîntecul în sine este foarte bun. Croația, da, va ajunge sus, melodia este la modă, vibe-ul este la fel ca al finlandezilor. Va urca sus, dar nu știu, acum este numărul unu. Nu cred că va cîștiga, dar șansele sînt mari. Îmi place foarte mult Italia. Pare un cîntec simplu de la San Remo, italiano vero, dar el într-adevăr este și pentru juriu, și pentru public. Și cu cît îl asculți mai mult, cu atît mai mult îți dorești, eu de exemplu mi-aș dori, ca el să cîștige. Dar nu știu, vom vedea.

Ar trebui să ne așteptăm la surprize anul acesta?

Croația se află pe locul 2, deja de cîteva săptămîni. Pe locul întîi este Elveția. Clipul a fost filmat într-un tren, a la Trenulețul, în care un bărbat încearcă diferite roluri. Iar cînd a ieșit și a cîntat live, mai întîi în țara sa, apoi la tot felul de emisiuni, a urcat imediat pe primul loc, și încă cu un mare avantaj.

Dar și cîntecul este destul de bun și interpretul îl cîntă cu multă încredere. Mi se pare că aceste țări - Croația, Elveția, Italia, cu siguranță vor fi printre primele. Surprize? Nu știu, dacă belgianul va cînta constant și va face un show bun, poate. Grecia este întotdeauna sus, îmi plac francezii. Dar vremea baladelor a cam trecut, sînt alte vremuri. Acum vrei drive, vrei muzică dance. Așteptam mai mult de la Georgia, noi o cunoaștem pe Nutsa Buzaladze, am fost la Novaia Volna cu ea. Este o vocalistă foarte bună, nu demult a fost la American Idol. A cîntat foarte bine, iar acele show-uri pe care le-a organizat acolo sînt mult mai bune decît cîntecul pe care i l-au făcut acum, după părerea mea. Dar este o vocalistă foarte cool și vom vedea, aveam așteptări mai mari de la ea. Dintre țările post-sovietice, Georgia a trimis-o doar pe vocalistă, dar ce fel de show va face, nu este încă clar. Dacă va fi măcar un cîntec-show, poate nu chiar în topuri, dar s-ar putea să avem o surpriză. Nu mă refer la victorie, dar ar putea ajunge în top-10. Lituania are un cîntec foarte bun, cred că are șanse să ajungă în top-10, poate top-5. Asta e părerea mea.

De ce credeți că oamenii care au fost cel puțin o dată în această bucătărie a Eurovisionului vor să revină acolo în fiecare an și sînt atrași de Eurovision ca de un drog?

Chiar este un drog, este un eveniment important care este urmărit de un număr foarte mare de oameni. Este cel mai mare show care este urmărit de oamenii din întreaga lume: din America, Australia, China, de peste tot. Super Bowl, care este considerat unul dintre principalele show-uri, are mai puțini telespectatori decît concursul Eurovision Song Contest în ultimii ani. Anul trecut sau cu un an mai devreme îmi amintesc o cifră de circa 260 de milioane de telespectatori în finală. Este o cifră uriașă și întreaga atmosferă care domină acolo, comunicarea cu artiștii, cu presa - un număr uriaș înainte de pandemie, era o nebunie totală? Centrul de presă ocupa un spațiu uriaș, iar acum sînt jurnaliști online și jurnaliști offline.

Este un adevărat drog, pentru că socializezi cu oameni care fac muzică modernă. În fiecare an există un artist care devine o senzație mondială. Maneskin a cîștigat chiar cu cîțiva ani în urmă. Astăzi ei sînt vedete mondiale și îi cunoaște toată lumea în America, în Anglia și oriunde. Anul acesta, piesa croatului a fost deja în fruntea clasamentelor în jumătate din țările din Europa. Loreen demult este o vedetă, iar "Euphoria" este cel mai bun cîntec Eurovision din toți anii. Poate că și Waterloo, dar aceasta este o istorie aparte. Anul acesta, apropo, se împlinesc 50 de ani de cînd Abba a cîștigat Eurovisionul cu piesa Waterloo și multă lume așteaptă ca ei să urce pe scenă la Eurovision, însă ei neagă în totalitate acest fapt. Poate va exista un fel de omagiu din partea participanților la Eurovision pentru Abba, dar Abba continuă să nege prezența lor la concurs, deși în 2016, la Stockholm, au cîntat la deschiderea concursului, dar nu toți.

Ce ați vrea să-i spuneți Nataliei Barbu?

Cel mai important lucru acum este încrederea în sine, să fie foarte încrezătoare în forțele proprii, indiferent de casele de pariuri, indiferent de orice, trebuie să meargă înainte cu capul sus și, repet, orice persoană care ajunge acolo din partea țării noastre merită cele mai mari premii, tot respectul și admirația. Natalia nu este singură. Mai este și echipa Teleradio Moldova, care este organizatorul și reprezentantul acestui concurs în Moldova. Le doresc și lor mult succes, pentru că, din păcate, ei sînt practic singurii jurnaliști care merg acolo. Anul trecut a fost prezent și Noi.md, iar anul acesta nu știu. Cu 8-10 ani în urmă erau mulți jurnaliști care mergeau la fiecare concurs Eurovision și era o sărbătoare. Dar acum este doar Teleradio Moldova și nu pentru că nu sînt lăsați să meargă, ci pentru că nimeni nici măcar nu depune cerere. Fie că nu sînt finanțe, fie că își dau seama că nu vor putea reflecta acest eveniment așa cum și-ar dori. Dar, ca să fiu sincer, organizatorii Eurovision au început să restricționeze prezența jurnaliștilor. De exemplu, jurnaliștii nu mai au voie să asiste la repetiții. Sau prima conferință de presă care are loc, cel puțin la Torino, a fost organizată online. Adică, sala era goală, stăteau doar camerele de filmat și conferința de presă a avut loc în regim online.

Pentru mine a fost foarte ciudat și neobișnuit, pentru că conferințele de presă sînt un loc unde te poți afirma pe tine, caracterul tău, umorul tău, comunicarea, abilitatea de a comunica cu publicul. Este un moment foarte important. Și abia a doua conferință de presă de la Torino a fost cu prezența jurnaliștilor și a fost bine. Zdubii și frații Advahov s-au prezentat bine, au avut avantajul că puteau să cînte acest cîntec la vioară în orice loc, oriunde ne-am fi aflat. Mergeam la Tel Aviv, la Amsterdam sau la Barcelona și peste tot acest lucru funcționa. Așa că nu știu cine poate să le doboare recordul - locul 2 la public. Nici un artist moldovean nu a avut un asemenea record. Sunstroke a avut un mix de diferite locuri și de aceea s-a clasat pe locul 3. Pentru Natalia, cel mai important e că deja este acolo, deja e bine, dacă va ajunge în finală - va fi pur și simplu minunat.

Dar totul este posibil! Această votare, care începe de la primul interpret, schimbă totul, nimeni nu și-a putut închipui ce se va întîmpla anul acesta, pentru că totul va fi diferit. Votarea din primul minut al concertului schimbă în totalitate întreaga configurație, care a fost pînă acum la Eurovision, dar au fost diferite variante. Anterior vota doar publicul, apoi doar juriul, apoi a fost și juriul, și publicul, iar acum semifinale sînt fără juriu, iar finala - cu juriu. Totul se schimbă, ei experimentează, caută cea mai bună variantă, care să poată menține intriga pînă la sfîrșit.

La ce ar trebui să se aștepte o persoană obișnuită care va urmări concursul Eurovision la televizor?

Omul ar trebui pur și simplu să primească plăcere. Căci, dacă ai pornit televizorul, înseamnă că știi deja la ce te vei uita, că vei urmări cel mai tare concurs din lume, din punct de vedere al vizualizărilor, unde va fi super producție, unde vor fi super lumini, super sunet, artiști minunați care reprezintă culturile diferitor țări. De aceea, dacă ai pornit televizorul și te uiți la Eurovision, înseamnă că ai știut ce faci, privește și primește plăcere.

Interviu realizat de Cristina Moisei

4
0
3
7
9

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?