A apărut o nouă ipoteză cu privire la cauza celui mai puternic cutremur de pe Marte

20 oct. 2023,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Pe 4 mai 2022, dispozitivul de aterizare InSight al NASA a detectat cel mai mare cutremur înregistrat pînă acum pe Marte, unul cu o magnitudine de 4,7 - destul de modest după standardele Pămîntului, dar puternic pentru vecinul nostru de galaxie.

Avînd în vedere că Marte nu are procesul geologic numit tectonica plăcilor care generează cutremure pe planeta noastră, oamenii de știință au bănuit că un impact cu un meteorit a provocat acest cutremur, transmite digi24.ro

Însă căutarea unui crater de impact nu a găsit nimic, ceea ce i-a condus pe oamenii de știință la concluzia că acest cutremur a fost cauzat de activitatea tectonică a planetei și le-a oferit o înțelegere mai profundă despre ceea ce face Marte să se cutremure. „Am ajuns la concluzia că cel mai mare cutremur văzut de InSight a fost tectonic, nu unul de impact.

Acest lucru este important, deoarece arată că felul în care este construită planeta poate produce un cutremur puternic”, a spus Ben Fernando de la Universitatea Oxford din Anglia, autorul principal al cercetării publicate săptămîna aceasta în revista Geophysical Research Letters. „Ne-am gîndit cu adevărat că acest eveniment ar putea fi datorat unui impact”, spune Fernando.

„Acesta reprezintă un pas semnificativ înainte în înțelegerea noastră a activității seismice și ne duce cu un pas mai aproape de o mai bună dezvăluire a proceselor tectonice ale planetei”, a adăugat coautorul studiului de la Imperial College London, Constantinos Charalambous, co-președinte al InSight’s Geology Working. Grup. NASA a retras InSight în 2022, după patru ani de operațiuni.