Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Suma despăgubirilor achitate consumatorilor de la începutul anului

20 apr. 2018,, 14:50   Societate
2257 0

În primele trei luni ale acestui an, consumatorilor moldoveni li s-a restituit o sumă totală de 274 204 lei pentru bunurile și serviciile de calitate scăzută, cu 43 979 de lei mai mare decît în aceeași perioadă a anului trecut.

Datele au fost prezentate de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), care a menționat că consumatorii din Republica Moldova devin tot mai informați în privința drepturilor proprii. Astfel, ei depun săptămînal în medie 20 de reclamații, care, conform competențelor APCSP, sînt examinate și soluționate, relatează Noi.md.

De cele mai multe ori, petițiile înregistrate sînt soluționate pe cale amiabilă, consumatorii primind contravaloarea produselor procurate. În acest context, trebuie menționat faptul că, în primele trei luni ale anului curent, consumatorii au primit despăgubiri în valoare de 274 204 lei, cu 43 979 mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent.

Aceștia au obținut restituirea contravalorii pentru diverse produse, precum mașini de spălat, cuptoare electrice, televizoare, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație, dar și pentru servicii. Cea mai mare sumă restituită pentru produsele neconforme este pentru telefoanele mobile, care alcătuiește în jur de 54 de mii de lei. Pe locul 2 la acest capitol se află obiectele de uz casnic electrice, pentru care consumatorii au primit 47 de mii de lei.

În cazul serviciilor prestate necorespunzător, cei mai mulți bani și-au regăsit locul în buzunarele consumatorilor care au beneficiat de servicii de reparație a automobilelor prestate neconform (cca 16 mii de lei), dar și pentru servicii turistice (12 mii de lei).


În anul curent, unei consumatoare i-au fost restituiți peste 47 000 de lei pentru procurarea unei căzi de baie neconforme. După o jumătate de an de exploatare a acesteia, consumatoarea a constatat faptul că nu mai poate beneficia de investiția făcută, treptat nu mai erau funcționale sistemele performante cu jeturi de hidromasaj, sistemul de încălzire și filtrare a apei, ulterior defectîndu-se procesorul căzii de baie. Astfel, prin implicarea APCSP, petiționarei i-au fost satisfăcute revendicările cerute și restituită suma de 47,536 lei pentru cada de baie procurată.

Alte sume mari consumatorii au investit, spre exemplu, în procurarea unui minitractor de pe o platformă online (38 000 de lei). Cînd i s-a livrat tractorul, cumpărătorul și-a dat seama că produsul său nu corespunde cu cel ales de pe site, și anume parametrii roților, care trebuia să aibă dimensiuni mai mari față de roțile tractorului livrat. În urma intervenției inspectorilor APCSP, agentul economic vizat a înlocuit roțile necorespunzătoare ale tractorului cu unele de calitate corespunzătoare.

În ultimii ani se atestă o creștere a gradului de informare a cetățenilor față de drepturile de consumator pe care le dețin, aceștia revendicîndu-și drepturile, indiferent de sumele investite în procurarea produselor și utilizarea serviciilor.

Astfel, printre cele mai mici sume de bani restituite consumatorilor, sînt 50 de lei, sumă oferită de un taximetrist ca despăgubire pentru că acesta nu a eliberat rest consumatorului.

De la începutul anului 2018, pe adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, consumatorii au depus cca 400 de reclamații.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?