X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Autoritățile nu au reușit să preia activitatea autogărilor, după ce, cu un an în urmă, a fost reziliat contractul cu concesionarul acestora

27 aug. 2023,, 16:10   Societate
2662 0

Guvernul Republicii Moldova nu a reușit să preia activitatea autogărilor, concesionate initial, pentru 25 de ani, unei firme private. În august 2022, statul a decis rezilierea contractului, deoarece investitorul nu şi-ar fi onorat obligaţiile.

Dar, autorităţile nu au putut prelua bunurile deoarece întreprinderea care gestiona staţiile pînă la concesionare a intrat în insolveță și s-au văzut nevoite să le lase în folosinţă concesionarului "Gările Auto Moderne". Firma a încasat milioane de lei, bani care ar fi putut ajunge în bugetul de stat, transmite tvrmoldova.

Agenţia Proprietăţii Publice anunţa, încă DE acum un an, rezilierea contractului de parteneriat public-privat de modernizare a autogărilor. Pe 25 august 2022, autorităţile au avertizat conducerea "Gărilor Auto Moderne" că are la dispoziţie o lună pentru a transmite activele preluate în 2018.

ROMAN COJUHARI, director APP: Acestea urmau să revină în administrare către întreprinderea de stat Gările şi staţiile auto, cei care gestionau aceste gări pînă în 2018. Doar că, întreprinderea de stat, se află în proces de insolvabilitate astăzi. Asta a îngreunat, procesul de reluare, redobîndire şi regestionare a acestor active.

Directorul Agenţiei Proprietăţii Publice susţine că, pînă astăzi, nu au fost găsite soluţii și autogările rămîn la firma "Gările Auto Moderne". Aceștia afirmă că de un an au oprit lucrările de reabilitare și pînă acum s-a realizat doar jumătate din proiectul investiţional. Au fost modernizate 15 din cele 30 de autogări şi s-au investit peste 100 de milioane de lei.


IURIE MOROZ, administrator S.R.L. "Gările Auto Moderne'': La ziua de astăzi, noi avem incertitudinea că suma restantă care urmează a fi investită peste 100 de milioane de lei, vor fi luate în calcul ca sume investiţionale în caz de eventuală rezoluţiune în fapt şi de drept a contractului. Suma dată poate fi nevalidată ca investiţie. Şi aici sînt riscuri.

Decizia de a rezilia contractul de parteneriat public-privat a fost luată pe din cauza neprezentării garanției de bună execuție și neîndeplinirii planului de investiții asumat. Reprezentanţii Gărilor Auto Moderne resping acuzatiile şi au contestat decizia Guvernului în instanţă.

IURIE MOROZ, administrator S.R.L. "Gările Auto Moderne'': Motivele au fost, de neîncadrare în termen la executarea proiectului investiţional. A fost survenirea de urgenţă a pandemiei de COVID-19. Am rugat APP-ul de a reeşalona obligativitatea investiţională din 2020, pentru următorul an investiţional. Astfel încît să putem desfăşura activitatea în mod regulamentar. Nu am avut niciun răspuns.

Procesul va dura. În ultimul an, au avut loc doar două şedinţe, iar cea de-a treia e programată în octombrie. Conducerea Agenţiei Proprietăţii Publice susţine că se caută o întreprinderii de stat care să gestioneze autogările care, theoretic, au revenit legal în gestiunea statului. Între timp, concesionarul trebuie să plăteasca în continuare revedențele. Pentru anul trecut au fost de peste şase milioane de lei. Potrivit datelor publicate pe portalul http://statistica.gov.md, firma Gările Auto Moderne a încasat un profit de peste 17 milioane de lei. Contractul de concesiune a autogărilor a fost semnat pe 17 decembrie 2018, pentru 25 de ani.

La concurs a participat un singur agent economic – "Gările Auto Moderne", care a şi fost desemnat cîştigător. Ulterior, în presă a apărut informaţia că fugarul Ilan Şor, condamnat definitiv la 15 ani de puşcărie, ar fi beneficiarul indirect. Adminstratorul "Gărilor Auto Moderne", Iurie Moroz, a negat însă acest lucru.

0
2
0
0
6

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?