„Oamenii percep excelent sunetele”, se arată în introducerea lucrării. Prin stimularea nervului vag folosind componentele urechii, grupul a fost mai capabil să identifice și să distingă mai bine patru dialecte din limba mandarină diferite, după cum relatează Inverse, potrivit playtech.ro.
Este impresionant, deoarece diferențierea dintre aceste patru accente asemănătoare este extrem de dificilă chiar și pentru vorbitorii nativi de limba engleză care nu sînt obișnuiți să vorbească limbile tonale.
În general, au înregistrat o îmbunătățire de 13% în a distinge o pereche de tonuri de mandarină, în comparație cu cele care nu au primit stimularea creierului – deși efectul a fost aproape imperceptibil la tonuri mai dificile.
„Arătînd că stimularea nervilor periferici neinvazivi poate face mai ușoară învățarea limbilor deschide ușor potențialul îmbunătățirii performanței cognitive pe o gamă largă de domenii”, spune Fernando Llanos, cercetător la Laboratorul Cerebral Sonor al Universității din Pittsburg și autor principal al studiului.
Același efect ar putea fi generalizat în învățarea tiparelor sonore ale altor limbi, potrivit cercetătorilor.
„În general, oamenii tind să se descurajeze de cît de greu poate fi învățarea limbilor străine. Dar dacă ai putea oferi cuiva de la 13 la 15% rezultate mai bune după prima sesiune, poate că ar fi mult mai probabil să vrea să continue”, a spus Matthew Leonard, profesor asistent de chirurgie neurologică la Universitatea din California, San Francisco și coautor al studiului.
Cercetătorii cercetează acum dacă extinderea sesiunilor de învățare cu stimulare ar putea îmbunătăți efectul pentru tonurile mai dificil de diferențiat. Stimularea creierului similară din aceeași zonă, nervul vag, a fost folosită în tratamentul epilepsiei în trecut și este acum obiectul altor studii care investighează dacă ar putea ajuta la tratarea depresiei sau chiar a bolilor inflamatorii.
Cu toate acestea, aceste tratamente tind să fie mult mai invazive în comparație cu nuanțele neinvazive utilizate în acest studiu.
„Prezentăm efecte de învățare robuste într-un mod complet noninvaziv și sigur, ceea ce face ca tehnologia să fie scalabilă la o gamă mai largă de aplicații pentru consumatori și medicale, cum ar fi reabilitarea după accidentul vascular cerebral”, spune autorul principal Bharath Chandrasekaran, profesor și vicepreședinte de cercetare la Școala de Științe a Sănătății și Reabilitării Universității din Pittsburgh.
Adăuga comentariu