Transnistria stiri: 1433
Preşedintele stiri: 4027

Studiu: La procurarea produselor alimentare, moldovenii atrag atenția la gust

19 feb. 2023,, 16:00   Societate
2851 0

Majoritatea moldovenilor atrag atenție la gustului lor atunci cînd cumpără produse alimentare, în timp ce cetățenii Statelor Baltice, de exemplu, se uită în primul rînd la preț.

La aceste concluzii au ajuns analiștii proiectului Emerging Europe, care urmăresc diferite aspecte ale economiei țărilor europene în curs de dezvoltare în timpul studiului Future Of Food, relatează Noi.md

În cadrul studiului, au fost analizate preferințele locuitorilor din 23 de țări din sud-estul Europei, Europa Centrală și Statele baltice. Ele s-au bazat pe date statistice de la Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) și sondaje ale respondenților din fiecare stat în decembrie anul trecut și în ianuarie 2023.

În general, în toate țările, atunci cînd cumpără produse alimentare, oamenii iau în considerare prețul lor (53%), gustul (34%) și beneficiul pentru sănătate (30%). Aceștia sînt cei trei factori principali care influențează alegerea consumatorului european. Aproape fiecare al treilea respondent menționează, de asemenea, siguranța produselor (27%), iar fiecare al cincilea - termenul de valabilitate (21%).

Comoditatea, produsele ecologice, impactul asupra mediului, cantitatea mică de pesticide sau absența acestora, prelucrarea minimă, originea geografică sînt alți factori luați în considerare (de la 8 la 12%), în timp ce etica și credințele (6%) sînt printre cele mai puțin influente condiții.


Cu toate acestea, preferințele geografice ale cumpărătorilor diferă destul de mult.

De exemplu, 75% dintre locuitorii Lituaniei, 69% din Estonia și 66% din Ungaria sunt interesați în primul rînd de prețul mărfurilor. În timp ce doar 36% dintre consumatorii din Moldova, 35% din Armenia și 31% din Kosovo se uită la preț. Ei sînt mai interesați de gustul produsului.

Cu toate acestea, în Moldova, doar 35% dintre consumatori înțeleg importanța unei varietăți de produse și a echilibrului alimentar pentru o dietă sănătoasă și durabilă. Pentru comparație, în Lituania - 54%, în Kosovo - 21%.

Importanța reducerii risipei alimentare ca parte integrantă a politicii europene a fost cel mai prost înțeleasă în Moldova (34%), Ucraina (30%) și Belarus (26%). În timp ce liderii în această poziție sînt Lituania și Slovenia (63% fiecare), precum și Polonia (62%).

Indicatorii enumerați sînt componente ale mentalității cumpărătorilor. Iar autorii studiului speră că aceștia vor fi folosiți de producătorii de produse alimentare, importatori, angrosiști și comercianți cu amănuntul în activitatea lor zilnică.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?