Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

La Chișinău a fost prezentată concepţia promovării vinurilor moldoveneşti în SUA

25 iul. 2014,, 11:40   Societate
3600 0
Foto: noi.md
Concepţia strategică „Wine of Moldova – legendă vie” de promovare a vinurilor în SUA a fost prezentată joi la Chişinău. Potrivit agenţiei "Infotag", directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, Dumitru Munteanu, a declarat că concepţia este rezultatul eforturilor creative ale experţilor americani şi moldoveni şi a fost elaborată cu ajutorul proiectului USAID CEED II.

Potrivit lui, luînd în calcul situaţia creată, introducerea embargoului de către Rusia la vinurile moldoveneşti din 2006, iar apoi şi în 2013, a definit necesitatea acută de reorientare spre noi pieţe cum ar fi Europa şi SUA.

"Cooperarea cu partenerii americani nu a început ieri. De mai bine de 10 ani pătrundem treptat pe această piaţă enormă. Ce putem propune astăzi clientului american? Producerea vinurilor conform patru zone geografice, un sistem de calitate ajustat la standardele internaţionale şi armonizat cu legislaţia europeană, în baza căreia acum activează ramura vinificaţiei din Republica Moldova", a spus el.

De subiectele ce vizează promovarea vinului moldovenesc pe piaţa SUA se vor ocupa reprezentanţii companiilor vinicole şi funcţionari de stat în componenţa delegaţiei comune, care în următoarele două săptămîni se va afla în SUA. Ei vor organiza prezentări, degustaţii de vin pentru importatorii şi comercianţii locali de vinuri, pentru bloggeri şi jurnalişti.

"Ne este deja clar că cele mai populare în SUA sînt vinurile moldoveneşti roşii dulci şi demidulci. Cererea la aceste soiuri de vin este relativ stabilă chiar şi în condiţiile actuale de vînzări modeste. Dacă în 2009 au vîndut 366 de mii de litri, în 2012 – 656 de mii, în 2013 s-a înregistrat o scădere a vînzărilor cu 37%. Preţul mediu la vinurile moldoveneşti variază pentru o sticlă de la $7 la $12. Piaţa vinului din SUA la 60% este format din alcool importat. Consumul în 2013 a constituit 3,37 miliarde de litri cu o creştere anuală de 3%", a relatat Munteanu.

El a spus că partea vulnerabilă este că vinurile moldoveneşti nu sînt necunoscute cercului larg de consumatori de pe piaţa SUA, iar cea forte – posibilitatea de a promova brandul Wine of Moldova cu susţinerea autorităţilor oficiale, prezenţa unei cutii moderne.

Posibilitatea de a promova vinurile moldoveneşti în SUA pentru prima dată a fost anunţată în decembrie 2013, în cadrul vizitei la Chişinău a Secretarului de Stat al SUA, John Kerry. Oficialului i-a fost făcută cadou o colecţie de vinuri de marcă (500 sticle), care sînt păstrate în beciurile combinatului Cricova.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?