X 
Eurovision stiri: 525
Cazul Filat stiri: 350
Transnistria stiri: 1430
Preşedintele stiri: 4020

Expert: De la bun început era clar că proiectul de modernizare a trenurilor este unul nereușit

19 feb. 2014,, 17:55   Societate
6445 5
Foto : noi.md
Trenurile diesel moldovenești modernizate în România sînt supuse auditului tehnic complet. La aceste trenuri au fost depistate probleme tehnice serioase la motor, cutia de viteză și alte mecanisme.

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, a comunicat pentru „Kommersant.md” că în baza rezultatelor auditului, care se va încheia în următoarele 2-3 zile, va fi luată o decizie privind soarta ulterioară a acestor trenuri. Potrivit oficialului, sînt posibile două variante: uzinei din România îi vor fi înaintate pretenții și trenurile vor fi expediate pentru finalizarea lucrărilor de modernizare sau uzinei din Pașcani i se va cere restituirea banilor investiți, suma cărora se cifrează la peste 10 milioane de euro.

Fostul director al ÎS „Calea Ferată din Moldova”, ex-ministru al Transporturilor, Miron Gagauz, consideră că ideea de a desfășura un audit tehnic nu e rea, însă există șanse mici de a cîștiga cauza în instanța de judecată. De aceea, ambele variante de soluționare a problemei sînt puțin probabile.

„Îngrijorarea Ministerului este de înțeles, deoarece nici jumătate din ceea ce s-a promis la lansarea trenurilor nu se confirmă. În această situație nu putem decît să le dorim succes. Important este să fie suficiente argumente juridice pentru a înainta pretenții uzinei „Remar”. Totul va depinde de tipul contractului încheiat. Însă din experiența proprie știu că contractele semnate cu agenții economici străini practic sînt cu cîștig asigurat”.

În opinia expertului, expedierea trenurilor la uzină pentru finalizarea lucrărilor, de asemenea, va fi o decizie riscantă. „În acest caz în genere va fi greu de vorbit despre o componentă economică, deoarece, dacă e să fie urmată această cale, trenurile iarăși vor fi scoase din circulație”.

Miron Gagauz nu vede nimic ieșit din comun în faptul că trenurile funcționează extrem de instabil. „Trenurile au fost modernizate într-un timp foarte scurt, fără efectuarea unor cercetări, fără tender, fără o abordare serioasă față de proiectare și realizare. De aceea, de la bun început era clar că proiectul de modernizare a trenurilor este unul nereușit”, a conchis Gagauz.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?