TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

MAI multeminimizează

LAND ROVER ETNO TEST DRIVE: OAMENI ŞI LOCURI DRAGI ÎN MOLDOVA!

Foto: land-rover.md

"Oameni şi locuri dragi, sunt toate aici la doi paşi"... spune un frumos cântec modern al celor de la Furiosnails. E frumos când lucrurile moderne şi inspirate privesc lucid la lumea din jur şi la tradiţiile frumoase care ne-au ajutat să evoluăm până în prezent.

Poate oare o marcă inovaţională din lumea auto, aflată într-o perioadă de revoluţionare a ingineriei modelelor sale, să fie compatibilă cu peisajul etnografic al țării noastre? Aflați că o astfel de marcă a avut un eveniment cu tematică etno! De fapt, cred că în întreaga istorie recentă a Moldovei, e primul test drive declarat drept ETNO TEST DRIVE! Şi cine putea să-l organizeze dacă nu Land Rover, marca iubitoare de aventuri şi ieşiri la natură! Au mai existat întâlniri Land Rover în Moldova la care se servea mămăligă sau peşte cu mujdei, dar o atmosferă mai etno de atât nu a existat niciodată!



Week-end-ul trecut compania DAAC Hermes, importator Land Rover în Moldova a invitat proprietarii de Land Rover-e la o aventură cu totul specială. Destinaţia – la fel de specială – împrejurimile reliefului unic de la Orheiul Vechi. Până şi maşinile au fost decorate cu inscripţii "ETNO TEST DRIVE", însoţite de decoruri în stil naţional. Ei bine, în momentul în care vezi noul Range Rover Sport, care abia a ieşit pe piaţă cu un set imens de tehnologii inovatoare la bord, decorat în stilul tradiţiilor populare moldoveneşti, te întrebi cât de bine se pot îmbina cele două lucruri – tehnologiile moderne revoluţionare cu tradiţiile şi locurile pitoreşti ale ţării noastre. Te simţi şi oarecum măgulit de această abordare frumoasă în spirit naţional, şi-ţi zici că ziua de sâmbătă va fi cu siguranţă una deosebit de captivantă...

Reprezentanţa Land Rover a pregătit pentru acest test două exemplare a Noului Range Rover Sport, la care s-au alăturat câte un exemplar Range Rover, Discovery, Freelander şi Evoque. Maşinilor pregătite pentru testele din peisajele dure s-au alăturat şi câteva zeci de exemplare Land Rover conduse de proprietarii invitaţi la eveniment, iar toată coloana a pornit pe traseu, îndreptându-se spre Orheiul Vechi.

Odată ajunși la locul evenimentului, pentru o organizare mai bună, invitaţii au fost împărţiţi în grupuri, astfel încât toţi invitaţii au avut ocazia să aibă parte de acelaşi program, cu ordine diferită a componentelor lui. Înaintea pornirii testelor propriu-zise, invitaţii au fost invitaţi să savureze şi o ceaşcă din renumita cafea Julius Meinl, iar ulterior au fost invitaţi să exploreze maşinile la adevăratul potenţial, fără frică de eventuale urmări, posibilitate oferită de către compania-asigurator, partener al evenimentului – Victoria Asigurări. Eh, condusul în offroad fără frică, sună bine, nu?



Ce vă sugerează Dvs. expresia "căruţa drive"? Exact, etno-testul drive a avut la dispoziție și două căruțe cu care s-a călătorit prin satul Butuceni cu numai un singur cal-putere!

Şi totuşi, esenţa evenimentului au constituit-o experiența de condus al modelelor Land Rover pe unul din cele mai interesante traseee. Maşinile, cu rezervoarele pline cu combustibil Ecto de la Lukoil , erau gata de provocare. Dacă la alte evenimente aveam de-a face preponderent cu noroi şi gropi, atunci piesajul Orheiului Vechi a adus în ecuaţie şi pietrele dure, masive, pietrişul mărunt, urcuşurile şi coborâşului de pantă abruptă şi chiar denivelările extreme de câmpie. Exemplarele Land Rover şi-au demonstrat inteligenţa sistemului Terrain Reponse mai întâi la urcarea pantei abrupte cu pietre imense pe una din renumitele muchii de la Orheiul Vechi. Pe un astfel de teren nu numai garda la sol mare sau unghiurile bune de atac şi degajare au imortanţă, ci şi modul în care sistemul de tracţiune integrală reuşeşte să distribuie inteligent cuplul între roţi, dat fiind că pietrele masive de sub roţi schimbă foarte rapid aderenţa roţilor de la una la cealaltă, iar tracţiunea integrală trebuie să fie suficient de inteligentă să stăpânească aceste tendinţe. Dar nu ar fi o noutate să spunem că toate modelele Land Rover s-au descurcat de minune aici – de la cele mai compacte modele precum Evoque sau Freelander până la vârfurile de gamă, precum Range Rover sau Range Rover Sport.



Au existat şi segmente de viteză, în care maşinile au putut ridica, pe pământ brut, viteze de 70-80 km/h, apreciind confortul de la bord chiar şi în astfel de condiţii. A existat însă şi o zonă de câmpie înfundată, în care nu ţi-ar veni niciodată în minte să te avânţi cu o maşină. Plină de denivelări masive, teren alunecos şi unghiuri ascuţite. La un segment al acestei zone, toate vehiculele se cufundau cu două dintre roţile unei laturi adânc într-o denivelare. Într-atât de adânc, încât orice alt vehicul de talia acestor maşini, s-ar fi răsturnat dramatic. Niciunul din Land Roverele din test nu a făcut asta, însă, chiar dacă mulţi dintre cei de la volan nu s-au declarat a fi tocmai aşi în condusul de offroad. Construcţia inteligentă a maşinii şi ingineria inovaţională e cea care reuşeşte să facă faţă acestor provocări extreme, astfel încât proprietarul de la volan nu are decât să înainteze cu încredere şi acceleraţie moderată, învăţând că poate fi un şofer excelent de offroad fără cursuri speciale. Are nevoie doar de o maşină specială – de un oricare model Land Rover!

Pentru ca tabloul etno să fie cu adevărat complet, invitaţii au putut să savureze din măiestria mai multor meşteri populari în olărit, ţesut, împletit de obiecte din nuiele sau croitori de straie naţionale. Cei cu adevărat entuziasmaţi au putut vizita şi muzeul etnografic din apropiere. Oaspeții amatori de acțiune, și-au putut încerca măiestria în tragerea la țintă din arcuri tradiționale. Evident, din tablou nu au lipsit şi bucate cu aromă etno.


Eh, şi după o zi atât de nuanţată şi îmbibată cu aromă etno, răspunsul la întrebarea de la începutul acestui articol e evidentă. Ne întrebam dacă un model inovaţional Land Rover, cu toată tehnologia modernă de la bord, poate fi compatibil cu acest peisaj etnografic al ţării noastre! E evident că poate, şi se îmbină excelent. Pentru că un Land Rover e construit întotdeauna nu doar pentru autobahn-ele germane, şi pentru întreaga suită de piesaje a geografiei planetei noastre. Un Land Rover se simte în apele sale şi în peisajele de la Orheiul Vechi, dar şi munţii Atlas ai Marocului, în deşertul Sahara, în pădurile amazoniene, la cercul polar de nord, sau oriunde altundeva. Pentru că asta este un „Land Rover” – un „explorator al pământului”!

Compania DAAC Hermes aduce mulțumiri partenerilor săi: companiile Lukoil Moldova, Victoria Asigurări și Provitus Grup importator și distribuitor exclusiv Julius Meinl în Republica Moldova.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


MAI multe

Sondaj Toate

load

Arhivă de ştiri