Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Aur dublu pentru SA “Orhei-Vit” ©

7 feb. 2013,, 15:53   Societate
6196 0
Foto : noi.md
Compania “Orhei-Vit" a fost premiată cu două distincţii la ediţia jubiliară a concursului “Marca comercială a anului 2012"

“Orhei-Vit” una din puținele companii care a fost premiată cu două distincţii la concursul "Marca comercială a anului - 2012". Marca comercială VITA a fost premiată cu "Mercuriul de Aur" - cea mai înaltă distinctie, în categoria"Export", iar marca comercială NATURALIS – cu medalia de aur la categoria "Favoritul anului". Pentru a constata care este formula succesului companiei în competiția națională, am decis să discutăm cu directorul general al companiei “Orhei-Vit” dl.Boris Efimov.

-Domnule Efimov, "Orhei-Vit" nu este prentru prima dată premiată cu distincţii similare, ce înseamnă aceste distincţii pentru companie?

-Da, într-adevăr, avem deja o colecție impunătoare de premii în cadrul concursului naţional "Marca comercială a anului". Astfel, la momentul de faţă, dispunem de un portofoliu de 5 distincţii "Mercuriul de Aur", şi mai multe medalii de aur și de argint. Acest fapt este confirmat şi de recunoştinţa mărcilor noastre comerciale în rindul consumatorilor datorită cărora ne putem mîndri cu distincţiile obţinute. În anul 2012 compania a înregistrat rezultate foarte bune - fiecare al treilea pachet de suc achiziționat în Moldova, a fost produs de “Orhei-Vit”. Astăzi sîntem aproape să obţinem o cotă de piaţă mai mare de 50% în categoria sucuri şi nectaruri. Acum 5 ani acest lucru părea ceva imposibil de realizat luînd în consideraţie faptul că piaţa era dominată de producătorii din Ucraina. Datorită implementării unor strategii de marketing coerente “Orhei-Vit”a reuşi să schimbe balanţa în favoarea sa. “Orhei-Vit”a demonstrat că produsul moldovenesc poate fi de înaltă calitate și demn de a fi numit cel mai bun. Dacă e să răspundem direct la întrebarea dumneavoastră păi vă pot spune că distincţiile obţinute au un impact major asupra companiei reprezentînd aprecierea acţiunilor înterprinse de colectivul companiei pentru promovarea produselor sale.

-Sucurile VITA au fost distinse cu premiul mare "Mercuriul de Aur" în categoria "Export". În opinia dumneavoastră, prin care realizări? De ce "export"? Și de ce acest brand?

-Am implementat o strategie eficientă pentru a cuceri piețele externe atît cantitativ cît şi calitativ. Astăzi compania vinde sucuri în peste 20 de țări. Mai mult decît atît, în ultimii ani, am exportat mai mult de 65% din producția totală, cu o creștere anuală a volumului de 23-25%. Cu alte cuvinte, marca VITA nu doar ţine pasul cu evoluţia pieţii, ci chiar mai mult marca comercială VITA capată notorietate şi devine tot mai valorasă. În această ordine de idei putem spune că VITA – reprezintă imaginea Republicii Moldova peste hotare în categoria sucuri și nectaruri.

-De ce Naturalis a devenit un favorit al anului?

- Naturalis este o marcă deosebită pentru compania “Orhei-Vit” pentru că dacă vorbim că VITA este imaginea companiei, păi atunci Naturalis – este locomotiva companiei. Pe parcursul anului 2012 am vîndut mai mult de 11 milioane litri de sucuri și nectaruri Naturalis. Comparativ cu anul 2011 am înregistrat o creştere de 27%. Această marcă comercială este populară nu numai în țara noastră, dar și în străinătate. Pentru Naturalis acest an a fost unul crucial pe parcursul căruia am reuşit să devenim nr.1 pe piaţa Moldovei cu o cotă de piaţă de peste 42%. Fapt pentru care distincţia „Favoritul anului” i se potriveşte de minune, încadrîndu-se exact în cerinţele înaintate de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova. Pentru a obţine titlul de favorit marca comercială trebuie să demonstreze o creștere a vînzărilor și a cotei de piață.

- În opinia dumneavoastră, există vreo perspectivă de creștere a pieței de sucuri şi nectaruri din Republica Moldova?

-Fără îndoială, că în perspectivă, piața va crește chiar daca datorită crizei anilor precedenţi piaţa a demonstrat o stagnare şi chiar o mică descreştere pe anumite segmente. Explic de ce considerăm că piaţa va creşte - în Moldova, consumul de suc este la un nivel foarte scăzut - aproximativ 6 litri de suc persoană/an, în Rusia, de exemplu, consumul este de 12 litri, iar în Europa, consumul este de 40-50 litri. Treptat, alimentaţia sanatoasă devine din ce în ce mai populară şi în țara noastră. De aceea, să serveşti un pahar de suc dimineața, în curînd, ar putea deveni la fel de indispensabil cum este să te speli pe dinţi.

- Cum credeţi că va fi anul 2013 pentru compania “Orhei-Vit”?

- Vă asigur că 2013 va fi un an plin de activităţi. Este un an în care ne vom întări poziţiile, vom recurge la redesign şi fortificare prin lansare de gusturi şi produse noi. Conform estimărilor, fermierii vor obține o recoltă bună în 2013, fapt care ne va permite să colectăm mai multă materie primă şi să producem o cantitate mai mare de produs. Ar fi frumos dacă Mercur, în calitatea sa de tutore al comerțului, ne va ajuta să promovăm produsele moldoveneşti pe piețele străine și să creștem cota de piaţă a acestora pe piaţa locală.

0
0
0
0
0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?