Arşiţa stiri: 195
Jocurile Olimpice stiri: 161

Ecologiștii avertizează: Creșterea temperaturii pe planetă va duce la moartea ecosistemelor marine

14 oct. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un studiu recent evidențiază faptul că, chiar și o încălzire globală temporară, care va depăși 2 grade C, va avea un impact de lungă durată asupra ecosistemelor marine.

Acest studiu sugerează că depășirea obiectivelor climatice, cum ar fi limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius, poate duce la schimbări ireversibile care vor afecta planeta noastră timp de secole.

Se preconizează că Pămîntul, cel mai probabil, va depăși pragul de încălzire de 1,5°C și chiar va depăși temporar 2°C, dacă nivelurile de dioxid de carbon (CO₂) din atmosferă vor atinge un nivel mai ridicat decît se așteaptă.

Această depășire climatică sau depășirea obiectivelor privind emisiile, ar putea duce la schimbări ireversibile, cum ar fi creșterea nivelului mării, reducerea funcționalității ecosistemelor, amenințarea cu dispariția speciilor și topirea ghețarilor și a permafrostului, multe dintre acestea fiind deja observate.

Cercetătorii au evaluat efectele modificării temperaturii oceanelor și ale nivelului de oxigen asupra ecosistemelor marine. Schimbările de temperatură și dezoxigenarea apei au o legătură reciprocă, deoarece creșterea temperaturii apei reduce capacitatea acesteia de a reține oxigenul dizolvat.

Rezultatele lor evidențiază efectele pe termen lung ale schimbărilor climatice asupra ecosistemelor marine și subliniază importanța eforturilor de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și de a lua măsuri de combatere a încălzirii globale.

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав