Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

Facebook recunoaşte că urmăreşte în permanenţă localizarea utilizatorilor săi

18 dec. 2019,, 22:01   Externe
2419 0

Facebook a transmis că strînge informaţii despre locul unde se află fiecare dintre utilizatorii săi în permanenţă, din raţiuni de securitate şi în scopuri publicitare, indiferent dacă aceştia au activat sau nu geo-localizarea pe dispozitivele lor, scrie Agerpres.ro.

„Chiar dacă cineva nu îşi activează datele de localizare, Facebook poate totuşi să determine parţial amplasamentul lor, datorită informaţiilor pe care le furnizează prin diferitele activităţi şi conexiunile lor la diferitele noastre servicii”, a transmis Facebook într-o scrisoare trimisă către doi senatori americani pe 12 decembrie şi postată marţi pe Twitter.

Democratul Chris Coons şi republicanul Josh Hawley au adresat gigantului reţelelor sociale o scrisoare în urmă cu aproape o lună pentru a cere informaţii despre modul în care acesta colectează acest tip de date.

„Sîntem preocupaţi de eventualitatea că Facebook ar putea să nu le ofere utilizatorilor săi nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii îl lasă să se înţeleagă”, au scris senatorii, înainte de a adresa întrebări directe.

„Facebook recunoaşte”, a reacţionat Josh Hawley marţi, partajînd un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii.


Chiar şi atunci cînd utilizatorii dezactivează geolocalizarea, Facebook dispune totuşi de indicii. Însă în primul rînd adresele IP (sistemul de identificare a unei conexiuni la internet) sînt cele care îi trădează pe utilizatorii preocupaţi de confidenţialitate.

În acest caz, Facebook precizează totuşi că se opreşte la nivelul de oraş sau de cod poştal, cu excepţia problemelor legate de securitate.

Grupul californian colectează date personale de tot felul despre cele 2,2 miliarde de utilizatori zilnici ai platformelor sale Instagram, Messenger, WhatsApp şi Facebook.

Modelul său economic se bazează pe exploatarea comercială a profilurilor consumatorilor prin ţintirea publicitară extrem de precisă, la scară foarte mare.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?