COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Consecința încălzirii globale și de ce decolează mai greu avioanele

Consecința încălzirii globale și de ce decolează mai greu avioanele

Cercetătorii continuă să facă eforturi pentru a înțelege consecințele încălzirii globale, iar acestea sînt numeroase. Cel mai recent studiu atrage atenția asupra impactului pe care îl au temperaturile ridicate asupra decolării avioanelor.

În 2020, un avion are nevoie de o distanță mai lungă pentru a decola din cauza încălzirii globale. Implicit, consumă o cantitate mai mare de combustibil și contribuie la încălzirea globală. Studiul care a dus la această concluzie a fost realizat de o echipă de cercetători din Marea Britanie și Grecia.

Problemele de decolare ale avioanelor, care nu existau pînă de curînd, sînt provocate de aerul mai cald, schimbări dese de vînt, și nu numai. Acestea concluzii îngrijorătoare au fost publicate în ultimul număr al publicației Climatic Change. Stresul a devenit atît de mare pentru piloți, mai ales în cazul pistelor scurte, încît trebuie să-și reducă din încărcătură pentru a decola, un minus important pentru afacerea transportului aviatic, transmite Noi.md cu referire la Playtech.


În opinia realizatorilor studiului, dificultățile cauzate de încălzirea globală pentru avioane sînt doar la început. Pe viitor, companiile aeriene ar putea să fie nevoite să reducă numărul de pasageri sau să zboare spre mai puţine destinaţii.

„Studiul nostru este primul care îmbină măsurători ale temperaturii aerului şi ale vitezei vîntului pentru a calcula impactul exact pe care aceşti parametri îi au asupra decolărilor”, a explicat profesorul Paul Williams, specialist în atmosferă de la Universitatea din Reading şi co-autor al acestui studiu.

„Reducerea numărului de pasageri va avea ca rezultat evident pierderi financiare pentru companiile aeriene. Reducerea cantităţii de combustibil din rezervoare reprezintă o modalitate alternativă de a scădea greutatea aparatului de zbor, dar acest lucru va limita semnificativ distanţa ce poate fi străbătută de avioane. O altă variantă ar fi să fie extinse pistele pentru a permite atingerea unor viteze mai mari de decolare, dar acest lucru ar însemna acoperirea unor paradisuri tropicale cu şi mai mult asfalt”, a adăugat el.

Punctual, pentru a trage concluziile de mai sus, echipa din spatele acestei analize a calculat distanţa necesară pentru decolare şi încărcătura maximă posibilă la decolare pentru două tipuri de avioane. Ei au descoperit că distanţa necesară pentru decolarea unui avion Airbus A320 a crescut în medie cu 2,7 metri pe an, în timp ce pentru Havilland DHC8-400 a crescut cu 1,4 metri pe an. În acelaşi timp, încărcătura maximă la decolare a unui Airbus A320 a scăzut în medie cu 0,12% pe an începînd cu 1988, iar pentru DHC8-400 scăderea medie a fost de 0,02% pe an.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load