Trenul de mare viteză care poate ajunge la 360 km/h, testat

Trenul de mare viteză care poate ajunge la 360 km/h, testat

Un prototip al următoarei generaţii de trenuri de mare viteză Shinkansen a fost testat joi în prezenţa presei şi a atins 320 de kilometri pe oră, viteza maximă pentru actualele modele Shinkansen.

Purtînd numele de cod ALFA-X, trenul cu zece vagoane şi un "nas" foarte lung, cu o formă aerodinamică, va deveni cel mai rapid tren de mare viteză din lume, capabil să atingă 360 km/h atunci cînd va intra în exploatare, în primăvara anului 2031, a informat compania feroviară East Japan Railway.

Producţia acestui prim exemplar de tren de mare viteză a fost finalizată luna aceasta la un cost de 10 miliarde yeni (80 milioane euro). Testele au început săptămîna trecută, însă testul care s-a derulat joi între Sendai şi Morioka, două oraşe din nordul Japoniei, a fost primul la care a avut acces şi media.

"Testul de astăzi s-a derulat cu succes, fiind atinsă o viteză de 320 km/h. Vom continua să testăm trenul timp de aproximativ trei ani", a declarat un purtător de cuvînt al East Japan Railway.

Comparativ, TGV-ul francez a atins în 1981, cînd a fost lansat, o viteză de 260 km/h, iar în prezent are o viteză comercială maximă de 320 km/h.

Intrarea în serviciu a modelului ALFA-X nu este prevăzută a avea loc înainte de 2031, cînd liniile Shinkansen vor fi prelungite pînă la Sapporo, capitala insulei Hokkaido.

Shinkansen, pionierul mondial în domeniul transportului feroviar ultra-rapid, a luat naştere în 1964, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Tokyo. În prezent, aceste trenuri transportă zilnic sute de mii de pasageri cu o punctualitate aproape perfectă. Aceste trenuri se caracterizează printr-o securitate maximă, nefiind înregistrat niciun accident grav în cei peste 50 de ani de existenţă.

În paralel, Japonia testează şi un tren cu levitaţie electromagnetică - 'maglev' - care, cu ocazia unui test derulat în 2015, a atins viteza de 603 kilometri pe oră, un record mondial, potrivit companiei Central Japan Railways. Acest tren ar urma să transporte pasageri în 2027 între Tokyo (est) şi Nagoya (centru). Atunci ar urma să ruleze la viteze de 500 km/h pentru a acoperi distanţa de 286 kilometri în 40 de minute. Costul total al întregului proiect 'maglev' este evaluat la peste 9.000 de miliarde de yeni (peste 70 de miliarde de euro). 

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load