TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Chicu a relatat care este situația privind concesionarea Aeroportului Chișinău

Chicu a relatat care este situația privind concesionarea Aeroportului Chișinău

Prim-ministrul Moldovei Ion Chicu a vorbit în cadrul unui interviu oferit publicației Newsmaker despre cele mai recente evenimente în cadrul procesului cu concesionarul Aeroportului Chișinău, dar și despre faptul unde și cînd în țara noastră ar putea apărea al doilea aeroport de pasageri internațional, relatează Noi.md.

Șeful Guvernului a menționat că poziția actualelor autorități privind concesionarea aeroportului este cunoscută.


„Considerăm că în 2013 activul a fost transmis în concesiune ilegal. Guvernul precedent a avut aceeași părere și a apelat la judecată pentru a declara contractul de concesionare drept unul ilegal. Cererea a fost depusă în septembrie și la 24 ianuarie 2020 instanța în final a răspuns că cererea a fost întocmită greșit. Și i-a rezervat Agenției proprietății publice 20 de zile pentru reperfectare. Vom face acest lucru în două-trei zile și iarăși vom apela la judecată”, a declarat Ion Chicu.

Potrivit acestuia, chiar dacă presupunem că contractul a fost încheiat corect, concesionarul și-a asumat obligații de investiții.

„Evaluăm modul în care investitorul a făcut acest lucru. Există întrebări în acest sens. Anexa la contract spune că pe dimensiunea A ar trebui să fie investite atîtea milioane, pe dimensiunea B – atîtea și așa mai departe. Dar există cazuri în care în A s-a investit mai mult decît în B”, a menționat premierul.

Comentînd ideea autorităților de a deschide un al doilea aeroport internațional de pasageri pentru a scăpa de monopolul pe această piață, șeful Guvernului a recunoscut că, din punct de vedere comercial, Bălți, mai exact, aeroportul de pe șoseaua Leadoveni, este o opțiune mai atractivă.

„Accesul la el este comod. Dar sînt necesare investiții mari. Nici nu pot spune cît de mari. Este clar că principalul aeroport din nordul țării ar trebui să fie acolo. Este clar că nu ar trebui să fie investiții publice. Pentru a construi acest aeroport, vom efectua un studiu de fezabilitate. Va dura un an și apoi vom putea spune cît valorează activul, care sînt condițiile parteneriatului public-privat. Și abia după aceea vom anunța un concurs pentru a atrage un investitor. Este o perspectivă de trei, patru, cinci ani”, a declarat Ion Chicu.

„Pînă atunci, avem un aeroport la Mărculești. Am efectuat o evaluare, avem totul acolo, nu avem elementar un terminal și lipsesc mai multe elemente de infrastructură. Am estimat investițiile la maximum 50-60 de milioane de lei. Putem aloca acești bani, și nu din buget, ci din contul companiilor. Acest lucru se poate face rapid. Dacă lucrăm, există posibilitatea apariției unui nou port aerian pînă în iulie . Pentru companiile aeriene low-cost, pentru zborurile charter. Este clar că aeroportul principal va fi la Chișinău. Dar să avem două-trei zboruri din Mărculești este convenabil pentru cetățeni. Pe lîngă aceasta avem o zonă economică liberă și existența unui aeroport funcțional oferă imediat o oportunitate pentru dezvoltarea și atragerea investitorilor. În orice caz avem nevoie de un aeroport acolo”, a specificat premierul Moldovei.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load