Dormi bine - să nu răceşti!

Dormi bine - să nu răceşti!

Am scris deja despre faptul că o oră în plus de somn salvează inima, reduce riscul de boli cardiovasculare. Somnul normal te ajută să faci faţă unei ameninţări imediate - răciala de iarnă. De obicei în a doua jumătate a iernii crește incidenţa gripei şi a virozelor. 

Conform unor studii recente, persoanele care dorm puțin sau au un somn neliniștit, sînt mult mai sensibile la răceli decît cei care dorm liniştit opt ore sau mai mult. Somnul cu o durată mai mare de şapte ore creşte de 3 ori şansele de a contracta o răceală, mai ales dacă somnul a fost superficial. 

La 153 de bărbaţi şi femei sănătoşi de vîrstă mijlocie, izolați de lumea exterioară, li s-a picurat vaccin antiviral în nas. În următoarele cinci zile, participanții la experiment au fost rugați să raporteze orice semne de boală, li s-au luat, de asemenea, probe pentru a identifica prezenţa virusului. Aproximativ 30 de zile mai tîrziu, participanţilor la experiment li s-au prelevat și probe de sînge. 

Simptomele bolii printre voluntarii care au dormit şapte ore sau mai puţin, au fost de 2,94 de ori mai intense decît la cei care au dormit opt ore. În acelaşi timp, cei care au dormit neliniștit şi superficial şi de fapt au dormit doar 92% din timpul petrecut în pat, probabilitatea unei răceli a fost de 5,5 ori mai mare decît la cei care au dormit liniștit. 

Dependenţa imunității de somn este cunoscută de mult timp. Cu toate acestea, este prima dovadă că chiar și tulburările de somn relativ minore, modifică în mod semnificativ reacţia organismului la o infecție virală. Prin urmare, putem recomanda cu încredere somnul normal ca un instrument eficient împotriva răcelilor. 

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load